וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

י.ח.דמרי רכשה מאזורים קרקע בנתניה

גיא ליברמן

25.6.2008 / 11:14

תשלם כ-123 מיליון שקל לחברה שבשליטת שעיה בוימלגרין בתמורה לקרקע בשכונת עיר ימים. צפוייה לבנות 215 דירות בפרויקט

חברת אזורים, שבשליטת איש העסקים שעיה בוימלגרין, מכרה קרקע בנתניה לבניית 215 דירות לחברת י.ח.דמרי, שבשליטת יגאל דמרי, ב-123.4 מיליון שקל. לפני מספר שבועות עלה על שרטון משא ומתן על הקרקע בין אזורים והקבלן הנתנייתי אברהם תשובה (אחיו של יצחק תשובה). הקרקע נמצאת בשכונת עיר ימים, סמוך לשמורת האירוסים, ומוחזקת בבעלות משותפת של חברת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, ואזורים. בקרקע תתאפשר בנייתן של כ-900 דירות, כאשר לאזורים זכויות לבניית כשליש מהדירות.

באמצע חודש פברואר השנה, פורסם ב-TheMarker כי אזורים מבקשת למכור את חלקה בקרקע לתשובה בכ- 200 מיליון שקל. באזורים אישרו את קיום המשא ומתן, כאשר גורם בחברה אף הסביר כי החברה מבקשת להתמקד באותה העת בפרויקטים שיזרימו לקופתה כסף בטווח הקצר. הפרויקט בעיר ימים, לדבריו, לא צפוי להתקדם באופן משמעותי בטווח הזמן הזה. בשוק הנדל"ן הנתנייתי היו לעומת זאת קולות שפיקפקו ביכולתו של תשובה, הפועל מזה עשרות שנים בעיר בפרויקטים מצומצמים יחסית, לעמוד בפרויקט רחב היקף שכזה.

זמן קצר לפני החתימה על העסקה, כך לפי גורמים באזורים, התגלו פערים כספיים בין שני הצדדים, אלה הפכו למשמעותיים והביאו להתקררות מצידה של אזורים. זאת, למרות רצון עז מצידו של תשובה להוציאה לפועל. בסוף השבוע האחרון, אישרה אזורים כי נכון לעכשיו המשא ומתן בין השני הצדדים נפסק, וכי באזורים מחפשים רוכשים אחרים עבור הקרקע. איציק תשובה, בנו של אברהם תשובה אמר בסוף השבוע האחרון ל-TheMarker: "נכון לעכשיו כבר לא מדובר במשא ומתן בינינו לבין אזורים על כל המתחם. ישנה עדיין אפשרות שנהיה מעורבים בבניית בניין אחד או שניים מתוך החלק ששייך לאזורים".

מי שנכנס לנעליים של תשובה היא חברת י.ח.דמרי, הבונה כיום 450 דירות באותה השכונה, ומחזיקה בקרקע לבניית כ-230 דירות נוספות, מה שהופך אותה כיום לאחד היזמים הגדולים בעיר. בנוסף לרכישת הקרקע מאזורים, חתמה י.ח.דמרי על אופציה (שתוקפה יפוג בסוף 2008) לרכישת קרקע לבניית 103 דירות נוספות באותו המתחם תמורת 55.5 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully