וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה מאמין בדלק נדל"ן

מיכאל רוכוורגר

25.6.2008 / 12:24

עם סיום פרשת ילמולי רכשה אמש קבוצת דלק מניות דלק נדל"ן בהיקף של 8.25 מיליון שקל. המניה עלתה אתמול ב-7.7% ומטפסת כעת ב-6.8%

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, ובניהולו של אסי ברטפלד, לא חיכתה הרבה לאחר סיום פרשת ילמולי, כדי לבצע מהלך ראשוני של רכישת מניות חברה הבת, דלק נדל"ן . בהתאם למה שפורסם היום ב-TheMarker, קבוצת דלק דיווחה לפני כשעה כי רכשה אתמול בלילה 820,453 מניות של דלק נדל"ן, המהוות כ-0.63% מהון המניות של החברה, במחיר של 10.06 שקל למניה - הנמוך ב-1.7% ממחירה בשוק.

התמורה הכוללת של הרכישה הנוכחית של קבוצת דלק, הסתכמה ב-8.25 מיליון שקל. על פי ההערכות, קבוצת דלק לא תסתפק ברכישה הנוכחית, ותמשיך לבצע רכישות נוספות של מניות דלק נדל"ן בשווי כולל של עשרות מיליוני שקלים. קבוצת דלק מנצלת בכך את הירידה החדה במניות דלק נדל"ן בשיעור של כ-70% ב-12 חודשים אחרונים.

במידה והרכישות של קבוצת דלק יימשכו, אחזקות הציבור בדלק נדל"ן יפחתו מהמינימום הנדרש בידי התקנות של הבורסה לניירות ערך (25%) בכדי להישאר במדדי תל אביב 100 ונדל"ן 15. עם זאת עדכון המדדים הבא יחול בעוד כחצי שנה, כך שסביר להניח כי קבוצת דלק בונה על פוטנציאל אפסייד במניית דלק נדל"ן ואפשרויות לריווחי הון בעקבות כך, במידה ותממש את המניות הללו בעתיד. הרכישות הללו מגיעות לאחר ששלשום בלילה הסתיימה הסאגה סביב "פרשת ילמולי", אשר במסגרתה דלק נדל"ן וקבוצת בלנהיים של יגאל אהוב, הגיעו לפשרה עם חברת הנדל"ן והקמעונות ילמולי השוויצית, על גובה הפיצויים לילמולי בהיקף של 70 מיליון שקל ביחד בחלקים שווים(בנוסף ל- 30 מיליון שקל שכבר הפרישו). זאת בגין הפרת החוזה מצדם של השותפים הישראלים לרכישת 90 נכסים של ילמולי תמורת 12.3 מיליארד שקל.

שוק ההון בישראל הגיב אתמול בחיוב להשגת הפשרה, ומניית דלק נדל"ן זינקה ב-7.7% וריכזה מחזור מסחר של 17 מיליון שקל. בשעות אלה מניית דלק נדל"ן ממשיכה לתקן ב-6.8% נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully