וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעביד לא ייכנס לאי-מייל של עובד ללא אישורו

דורון שלו

25.6.2008 / 12:58

כך נקבע בהסכם בין ההסתדרות ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. יותר שימוש במחשב במקום העבודה לצורך פעולות אישיות

ההסתדרות ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים הגיעו להסכם קיבוצי במגזר הפרטי, המסדיר את זכות הפרטיות של העובד בשימושיו האישיים במחשב במקום העבודה. מדובר בהסכם חדשני, שכן ישראל היא מהמדינות הראשונות שבה ארגון עובדים וארגון מעסיקים חותמים על הסכם בנושא זה.

ההסכם קובע, כי בכפוף לאמור בו העובד יכול להשתמש במחשב במקום העבודה גם לצורך פעולות אישיות, שעליהן חל עקרון צנעת הפרט, ושאינן קשורות לעבודתו, בהיקף מידתי ובזמן סביר, בהתאם להוראות הדין ובהתאם לקבוע בהסכם. מאידך קובע ההסכם, כי למעסיק יש זכות לקבוע כללי שימוש או אי שימוש במחשב במקום העבודה כמו גם כללים בעניינים שונים, כולל עניין הטכנולוגיה התואמת את צרכי העסק, שימוש בתוכנות שונות, פעולות ניטור, אימוץ כללי תקינה מוכרים בעניין בטחון המידע וכדומה. כללי השימוש יהיו לצרכי הגשמת מטרות העסק ולתכלית ראויה, ויובאו לידיעת העובדים. המעסיק לא יעשה במידע האישי, שיעלה כתוצאה מכללים אלה, שימוש הפוגע בכבוד ובצנעת הפרט של העובד.

ההסכם אף קובע, כי המעסיק רשאי לערוך בדיקה במחשבו של העובד, אם מתעורר חשד, שנעשה שימוש המנוגד לחוק או שיש בו כדי לפגוע בעסק. אולם הבדיקה תהיה במידה ראויה וסבירה, לפרק זמן סביר ותוך צמידות למטרה. לכל כניסה לתיבת דואר אישית במסגרת הבדיקה, הנושאת כתובת עם שם העובד בלבד ולקבצים האישיים שלו, נדרשת הסכמה מפורשת מצד העובד, ואם ביקש זאת העובד, יעשה הדבר בנוכחותו. השימוש במידע האישי שנאסף בבדיקה יתבצע תוך פגיעה פחותה בפרטיות העובד.

בהסכם מפורטים ההליכים ליישוב חילוקי דעות בעניין זה בין המעסיקים לעובדים. נקבע, כי יוקמו שתי ועדות משותפות: האחת, לברור מחלוקות בין מעסיק לעובד, והשנייה, לגבי הפרשנות המשפטית של ההסכם. עובדים ומעסיקים יוכלו לפנות לוועדה לבירור מחלוקות, ואם לא תושג במסגרתה הסכמות, יכול כל אחד מהצדדים לפנות לבית הדין.

יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש: "כל מי שיעיין בהסכם בנושא מורכב זה ישתכנע, כי הסכמה שהגיעו אליה הצדדים ליחסי העבודה עדיפה על חקיקה ולרוב גם על פסיקה. היא מאוזנת יותר, וסיכויי אכיפתה גבוהים יותר". עיני אמר, כי "זהו עוד הסכם במסגרת שיתוף הפעולה בשלוש השנים האחרונות בין ההסתדרות למעסיקים".

ההסתדרות והמעסיקים יפנו בקרוב לשר התמ"ת בבקשה ליתן צו הרחבה להסכם, כך שיחול על כלל העובדים והמעסיקים בישראל, כולל על המדינה כמעסיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully