וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

שמואל שוסטר

25.6.2008 / 23:36

נאסד"ק עלה ב-1.4% לרמה של 2,401 נקודות, דאו ג'ונס ננעל ללא שינוי ומדד S&P 500 הוסיף 0.6% לרמה של 1,321 נקודות

יציבות במחירי המוצרים ברי קיימא בארה"ב יחד עם ירידה במחירי הנפט והחלטת הבנק הפדרלי להשאיר את הריבית במשק האמריקאי ברמה של 2%, הצליחו להאפיל על ירידה במכירות הבתים החדשים בארה"ב ושלחו את וול סטריט לעליות שערים.

נאסד"ק עלה ב-1.4% לרמה של 2,401 נקודות, דאו ג'ונס ננעל ללא שינוי ברמה של 11,811 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.6% לרמה של 1,321 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.01% לרמה של 4.115%.
בזירת המקרו: כשעה לפני פתיחת המסחר פורסמו נתוני המוצרים ברי קיימא בארה"ב לחודש מאי, שהצביעו על יציבות במדד לעומת חודש אפריל. כצפוי, השאיר הבנק הפדרלי את הריבית ללא שינוי בפגישתו היום, ברמה של 2%. מהלך זה עשוי להיות סופו של מחזור הורדות ריבית שהחל בספטמבר 2006.

בעקבות דיווח מפתיע על גידול של 800 אלף חביות במלאי הנפט של ארה"ב נחלש הנפט, וננעל בירידה של 2.45 דולר למחיר של 134.55 דולר לחבית. שבוע לאחר שדיווח על ההפסד הראשון שלו מאז הפך לחברה ציבורית הודיע בנק ההשקעות ליהמן ברדרס כי יגייס מחדש לשירותיו שני עובדים בכירים:מייקל ג'לבנד שכיהן כראש מחלקת אג"ח העולמית, ואלכס קירק - סמנכ"ל תפעולי שותף במחלקת האג"ח, אשר עזבו את החברה ב-2007, בשל סיבות אשר אינן ידועות.

ענקית המשכנתאות קנטריוויד נחלשה ב-1.5% בעקבות כוונתו של התובע המחוזי של אילינוי לתבוע את החברה בגין מתן הלוואות מסוכנות. התביעה מגיעה על רקע הסכמתם של בעלי מניותיה של החברה לאשר את רכישתה על ידי בנק אוף אמריקה בפגישתם היום.

אורקל דיווחה על גידול ברווח

יצרנית ציוד התקשורת אורקל בציפייה לפרסום דו"חותיה לאחר סיום המסחר. החברה צפויה לדווח על גידול של 22% ברווח הנקי ל-44 סנט למניה והכנסות של 6.86 מיליארד דולר לרבעון.

מנייתה של חברת המודרניזציה בלופניקס המשיכה להיסחר במגמה שלילית לאחר שאמש נפלה בכ-7% בעקבות הערכת בית ההשקעות קולינס סטיוארט כי הרווח למניה יעמוד בקצה הנמוך של תחזית החברה - שעמדה על 18-14 סנט - בעקבות השפעת חוזקו של השקל ועלויות כוח אדם. במהלך השבוע האחרון איבדה מניית החברה למעלה מ-50% מערכה.

מניית יצרנית מתגי התקשורת וולטייר נחלשה למרות דיווח על עסקה להטמעת מתגית מתוצרת החברה במחשב העל של יצאנית הרכב אאודי. אלדין, חברת אבטחת התוכנה, התחזקה על רקע רכישתה של יצרנית תוכנות האבטחה ואימות הנתונים Eutronsec S.p.A האיטלקית תמורת 10 מיליון יורו במזומן. החברה האיטלקית עוסקת בהגנה על תוכנות ובמוצרי אימות נתונים.

סרגון,יצרנית הציוד לתקשורת סלולרית זינקה על רקע עסקת המשך, בהיקף של 5 מיליון דולר לאספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים מתקדמים לקצבים גבוהים מאחת מספקית תקשורת סלולארית במקסיקו. בין המניות הישראליות שבלטו במסחר ניתן למנות את מנייתה של יצרנית מערכות הניהול והצילום נייס, את מניית יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון, את מניית יצרנית התוכנות למניעת דואר זבל קומטאץ’, את יצרנית השבבים טאואר ואת מניית יצרנית התרופות טבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully