וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות קלות במניות הטכנולוגיה; נוקיה עולה בעקבות הדו"ח הרבעוני

יהודה שויצר

22.10.2001 / 11:20

עליות שערים במניות הנפט בעקבות מחירי הנפט; גולדמן סאקס הוריד את תחזיות הרווח וההכנסות של אריקסון, שתדווח ביום שישי

מסחר תנודתי נרשם במדדים המובילים באירופה בפתיחת שבוע המסחר. בלונדון עולה מדד ה-FTSE ב-0.7% על רקע עליות במניות הנפט והטכנולוגיה. מנגד, ירידות קלות במניות הפיננסים מובילות את מדד הדקס בפרנקפורט לירידה קלה של 0.2%. בפאריס נסחר ה-CAC 40 בעלייה של 0.6%.

נוקיה ממשיכה במגמה חיובית. ענקית הסלולר הפינית, שהפתיעה לטובה ביום שישי עם דו"ח רבעוני מעודד ואף פירסמה תחזית אופטימית לעתיד, מתחזקת ב-2.2% נוספים. המתחרה אריקסון מאבדת 2.4% לאחר שגולדמן סאקס קיצץ את תחזיות הרווח שלה לשנים 2001-2002.

יצרניות ציוד התקשורת אלקטל ומרקוני מתחזקות לאחר תקופה ארוכה בה רשמו ירידות. מרקוני קופצת ב-6% ואלקטל הצרפתית מתחזקת ב-2%.

סונרה, ספקית שירותי התקשורת הפינית, עולה ב-2% למרות שהודיע על הנפקת זכויות בהיקף של 1 מיליארד יורו (900 מיליון דולר). החברה רשמה הפסד של 352 מיליון יורו ברבעון השלישי של השנה.

העיתון הלונדוני "טיימס" מדווח כי לבריטיש טלקום מצפה מאבק קשה עם בישיבת בעלי המניות לנוכח החלטת החברה לבטל את מיזוג חטיבת הסלולר mm02. חברים מאיגוד העובדים מתכוונים להפגין נגד החלטה זו. מניות החברה יורדות בשיעור צנוע של 0.1%.

עליות שערים במניות הנפט על רקע התחדשות העליות במחירי הנפט הגולמי. BP אמוקו מובילה את המגמה החיובית עם עלייה של 2.3%. טוטאל פינה מתחזקת ב-0.4% ומניות Shell רושמות עלייה של 1.7%.

חברת אורידיון הישראלית, המפתחת מוצרי ניטור נשימתי ומוצרים לא פולשניים לאבחון מחלות, יורדת ב-8.5% בבורסת שווייץ לאחר שפירסמה אזהרת רווח. החברה הודיעה כי לא תציג השנה צמיחה משמעותית בהכנסותיה, ביחס למכירות שהציגה בשנת 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully