וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים לקלוט את השמש

אבי בר-אלי

26.6.2008 / 7:26

לראשונה בישראל: לוחות סולאריים לייצור חשמל עצמי יותקנו עלו על גגות יחידות דיור, שיימכרו במסגרת פרויקט הרחבה של קיבוץ עין דור

שלושה שבועות חלפו מאישור התקנות החדשות לייצור חשמל עצמי באנרגיה סולארית, והמהפכה כבר נותנת אותותיה בשוק הנדל"ן: קיבוץ עין דור שבעמק יזרעאל, שיוצא בשיווק 85 מגרשים במסגרת פרויקט הרחבה, חתם על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת סולארית מקבוצת דוראל נדל"ן - ויציע בהרחבה יחידות דיור הכוללות לוחות פוטו-וולטאיים (PV) על גגות המבנים.

כל וילה בפרויקט תצויד בקולטים פוטו-וולטאיים בעלי כושר ייצור של 1 קילו-ואט חשמל, והדיירים יוכלו לשדרג את הקולטים להפקת חשמל בכמות גדולה יותר. באמצעות הפאנלים יוכלו בעלי הבתים לנצל את החשמל שיפיקו לצרכיהם הפרטיים, ולמכור את עודפי הייצור לחברת החשמל במחיר של 2.01 שקל לקוט"ש - פי ארבעה מהמחיר שגובה חברת החשמל מצרכניה. לדברי מנכ"ל דוראל, אלון קסל, ייהנו רוכשי הדירות בעין דור מאיפוס חשבון החשמל שלהם למשך 20 שנה לפחות - ואף יוכלו להרוויח ממכירת החשמל.

ההסדר הפוטו-וולטאי ייכנס לתוקפו ב-1 ביולי, בעקבות פרסום הרגולציה החדשה בידי רשות החשמל. ההסדר גובש בהתאם להנחיית שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, ונועד לקדם ייצור חשמל בטכנולוגיית PV במתקנים קטנים, עד להשגת יעד ארצי של 50 מגה-ואט בייצור סולארי או עד תקופה של שבע שנים - המוקדם מביניהם.

פרויקט "עמק הגפנים" בקיבוץ עין דור כולל 85 מגרשים בשטח חצי דונם כל אחד, והוא ייבנה בשני שלבים. בשלב הראשון יוקמו 28 וילות בלבד. לדברי קסל, הפרויקט נבנה לפי תפישה של בנייה ירוקה, תוך צמצום צריכת האנרגיה, הגברת השימוש באנרגיה סולארית, שימוש במים ממוחזרים להשקיה, הגברת התאורה הטבעית וצמצום התאורה המלאכותית, בידוד איכותי ומחזור פסולת בניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully