וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפסל מינויו של מיכה גולדמן לתפקיד יו"ר מעצ

אבי בר-אלי

26.6.2008 / 7:28

הסיבה: היעדר כישורים מתאימים או זיקה פוליטית מובהקת. הח"כ לשעבר כיהן כיו"ר מטה מפלגת העבודה והיה מועמד שר האוצר לתפקיד

נפסל מינויו של חה"כ לשעבר מיכה גולדמן לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה) - כך נודע ל-TheMarker. גולדמן היה מועמדו של שר האוצר, רוני בר-און, לתפקיד, אף שכיהן כיו"ר מטה מפלגת העבודה ונחשב מקורב לשר הביטחון ויו"ר המפלגה, אהוד ברק. ועדת המינויים במגזר הציבורי בראשות עו"ד טנה שפניץ החליטה בימים האחרונים שלא לאשר את מינויו של גולדמן. לפי הערכות, הסיבה היא היעדר כישורים מתאימים או זיקה פוליטית מובהקת.

גולדמן (59) כיהן בשנים 88'-99' כחבר כנסת מטעם העבודה, שימש כלוביסט, היה מועמד מרכז הפועל במירוץ לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל, כיהן אשתקד כיו"ר ועדת הבדיקה להתנהלות עיריית קרית גת מטעם משרד הפנים, ושמו אוזכר באחרונה גם כמועמד למירוץ לתפקיד ראש עיריית טבריה. לפני כחצי שנה אוזכר שמו כמועמד המוסכם על ברק ובר-און לתפקיד יו"ר מועצת ההימורים בספורט, אך בתחילת 2008 החליף גולדמן את עו"ד אלדד יניב בתפקיד יו"ר מטה המפלגה.

בעקבות פסילתו של גולדמן, צפוי דירקטוריון מעצ להמשיך לתפקד ללא יו"ר במשך תקופה ממושכת, מאז עזיבתו של היו"ר הקודם, האלוף (במיל.) יצחק (חקי) הראל לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל בנובמבר 2007. הראל עצמו הספיק לכהן בתפקיד ארבעה חודשים בלבד.

מינוי יו"ר דירקטוריון מעצ נתון בידי שר האוצר למרות אחריותו המיניסטריאלית של שר התחבורה, שאול מופז, על החברה, כחלק מהסדר סמכויות מינויים שנקבע בין השרים.

במשרד האוצר העדיפו שלא להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully