וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהראל פיננסים מודאגים מהעלייה בציפיות לאינפלציה

יובל מעוז

26.6.2008 / 11:18

עלולה לגרום לשינוי התנהגות, כמו העלאות מחירים על ידי סוחרים וחתימת הסכמי שכר נדיבים. חוזים הריבית של 4.5% עד סוף השנה

"העלייה בציפיות לאינפלציה לטווח הארוך היא התפתחות מדאיגה במיוחד. היא עלולה לגרום לשינוי התנהגות, כמו העלאות מחירים על ידי סוחרים, חתימת הסכמי שכר נדיבים יותר וכד'. שינוי ההתנהגות יגרום לעלייה בפועל באינפלציה העתידית ותדרוש מבנק ישראל מדיניות ריבית מרסנת הרבה יותר, שתפגע בסופו של דבר בצמיחה ובתעסוקה", כך כותבים היום במחלקת המחקר של הראל פיננסים. בהראל צופים כי האינפלציה המצטברת עד מאי 2009 תסתכם ב-4.8%. בנק ישראל העלה השבוע את הריבית השבוע ב-0.25% ל-3.75%. "לדעתנו היה מקום להעלאת ריבית גבוהה יותר, לאחר שהאינפלציה השנתית עלתה במאי ל-5.4% והציפיות לאינפלציה לשנים הקרובות עלו ליותר מ-3%".

ד"ר מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל, סבור שריבית בנק ישראל עד סוף השנה תעמוד על 4.5%, כאשר כיום, לפי הציפיות הנגזרות משוק ההון, חוזים בשוק עלייה ל-4.25% בלבד. כמו כן, בהראל צופים כי פער הריביות בין ישראל לארה"ב ימשיך להיפתח ויגיע עד לרמה של 2% לאחר שריבית הבנק הפדרלי תעמוד בסוף השנה על 2.5%.

לפי הראל, נרשמה בחודש מאי זרימה חיובית נטו של כמיליארד דולר בהשקעות זרים במשק, כאשר יציאת ההון של השקעות ישראלים בחו"ל עמדה בחודש זה על 600 מיליון דולר. "זרימת ההון נטו בחמשת החודשים הראשונים של 2008 עמדה על 500 מיליון דולר לחודש לעומת ממוצע שלילי של 200 מיליון דולר בשנת 2007. התפתחות זו תרמה להתחזקות הניכרת של השקל מתחילת 2008". בהראל מייחסים את השינוי בין היתר לכך שזו "תוצאה מפדיונות משמעותיים של קרנות נאמנות המשקיעות בחו"ל על ידי משקי הבית הישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully