וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט בשיא כל הזמנים

נמרוד הלפרן

26.6.2008 / 22:27

ננעל ברמה של 139.64 דולר לחבית, על רקע היחלשות הדולר. נשיא אופ"ק: "משבר פוליטי אשר יגרום להפסקת יצוא הנפט מאירן, יגרום למחיר הנפט לנסוק לרמה של 200 דולר, ואולי אף ל-400 דולר לחבית"

מחיר הנפט הגולמי נסק לראשונה מעל לרמה של 140 דולר לחבית, על רקע היחלשות הדולר. מחיר הזהב זינק בקרוב ל-4%, לאחר שהיחלשות המטבע האמריקאי גרמה למשקיעים לחפש מקלט במתכת היקרה. הערכת נשיא אופ"ק כי מחיר הנפט הגולמי עשוי לזנק ל-170 דולר הקיץ, תרמה אף היא לעליית מחיר הנפט.
מדד מחירי הסחורות CRB של רויטרס-ג'פריס, המקיף 19 סחורות שונות, זינק היום ב-2.5%, לרמתו הגבוהה מעולם - והשלים בכך קפיצה של 49% מתחילת השנה.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 139.64 דולר לחבית, זינוק של 5.09 דולרים, או 3.8%, בבורסת הסחורות של ניו יורק - לאחר שבמהלך המסחר כבר הגיע מחירם לשיא של 140.39 דולר לחבית.

"מחיר של 150 דולר לחבית נראה כעת סביר ביותר", אמר נשיא חברת קר טריידינג, קווין קר, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "מחיר הנפט הגולמי לא צפוי לרשום תיקון משמעותי מבלי שהדולר יגיע בבירור לתחתית, או שתירשם ירידה חדה בביקוש העולמי"; כך העריך אנליסט אלטווסט וורלדווייד טריידינג, תומס הרטמן, בראיון למרקטווץ'.

נשיא אופ"ק, חכיב חליל, אמר היום כי מחיר הנפט עשוי לזנק הקיץ לרמה של 170 דולר לחבית, וכי במקרה של משבר פוליטי אשר יגרום להפסקת יצוא הנפט מאירן, עלול מחיר הנפט לנסוק לרמה של 200 דולר, ואולי אף ל-400 דולר לחבית.

החוזים על הזהב למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 915.1 דולר לאונקייה, עלייה של 32.8 דולר, או 3.7%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת, לאחר שבמהלך המסחר כבר עלה מחירם לרמה של 916.5 דולר לאונקייה - המחיר התוך-יומי הגבוה ביותר מאז ה-27 במאי.

הדולר נחלש לשפל של שבועיים מול היורו ויורד מול המטבעות המרכזיים בעולם, על רקע דעיכת הציפיות לכך שהבנק הפדרלי יעלה את הריבית בארה"ב בפגישתו הבאה בחודש אוגוסט. הבנק הפדרלי הותיר אתמול את הריבית בארה"ב ללא שינוי, ברמה של 2%, וציין בהודעת הריבית כי רמת חוסר הוודאות לגבי תחזית האינפלציה נותרה גבוהה. "נדרשו למשקיעים פחות מ-24 שעות לבחון לעומק את הודעת הריבית של הבנק הפדרלי מאתמול, ולקבוע כי ההודעה אינה נוטה כל כך לכיוון של בלימת האינפלציה כפי שציפו"; כך העריך דיוויד ביהם, נשיא קמעונית המתכות בלנשרד. "כתוצאה מכך, הדולר צנח והסחורות נסקו מעלה", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully