וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותה בראשות שרי אריסון תובעת מראש מועצת זכרון יעקב להשיב 4 מיליון דולר שנתרמו להקמת מוזיאון

אמיר הלמר

22.10.2001 / 13:11

העמותה שנוסדה ע"י תד אריסון ז"ל ואליהו איזקסון מבקשת לחייב את ראש המועצה להפעיל את המוזיאון בהתאם להסכמים ולא להשיב את הכסף

כתב תביעה ייחודי הוגש היום לבית המשפט המחוזי בחיפה. בכתב תביעה זה מבקשת התובעת מביהמ"ש לבחון ולקבוע דבר בעניינם של אנשים וגופים התורמים מכספם לצורכי הציבור ובאשר לזכויותיהם לומר את דברם ואף לדרוש את כספם חזרה במידה שהם רואים כיצד תרומתם יורדת לטימיון.

התובעת הינה עמותת יד לעלייה ראשונה במושבות שנוסדה ע"י תד אריסון ז"ל ואליהו איזקסון, שניהם ממקימי זכרון יעקב, אשר הוקמה במטרה ליזום שיקומו של מבנה "בית הפקידות" במקום ולהפכו למוזיאון.

העמותה מנוהלת היום בין היתר ע"י בתו של תד אריסון, שרי אריסון, המופקדת על מרבית העסקים שהותיר אחריו.

לשם ביצוע התוכנית טוענת העמותה בכתב התביעה כי בשנת 1996 היא התקשרה בחוזה עם המועצה המקומית של זכרון יעקב וראש המועצה אז והיום מר ישי שיבובסקי, שהינו נתבע באופן אישי בתביעה זו, להקמת המוזיאון באמצעות כספים שהעמותה תעמיד לצורך העניין כתרומה וכן בחוזה להפעלת המוזיאון לאחר הקמתו.

התובעת טוענת באמצעות עוה"ד עופר צור וערן אורבך ממשרד גורניצקי ושות', כי בהתאם להסכמים היא השקיעה לצורך הקמת המוזיאון כ-4 מיליון דולר. לאחר שהסתיימה הקמת המוזיאון טוענת התובעת כי המועצה המקומית נטלה על עצמה קיום כל התחייבויותיה להפעלת המוזיאון כפי שנקבע בין הצדדים.

לדאבון הלב, טוענת התובעת כי המועצה לא עמדה בהתחייבויותיה להעביר את מלוא התקציבים הנדרשים להפעלת המוזיאון ולא העמידה כח אדם מיומן לשם כך, איחרה בתשלום משכורות לעובדים ולספקים ונותני שירותים למוזיאון ו"הפכה את המוזיאון ללעג ולקלס בעיני הציבור", כדברי התובעת.

התובעת טוענת כי המועצה וראש המועצה לא עמדו בהתחייבויותיהם ופגעו בשמם הטוב ובמוניטין של התורמים ששמם נקשר עם המוזיאון.

התובעת טוענת כי למרות פניות חוזרות ונשנות שלה לראש המועצה לא עמדה המועצה בהבטחותיה לעמוד בהסכמים שנחתמו. כדי להציל את המוזיאון טוענת התובעת כי פנתה לנתבעים והציעה לעדכן את המערכת ההסכמית כך שהתובעת תיטול את ניהול והפעלת המוזיאון והמועצה תעביר בכל שנה כ-450 אלף שקל, שהם לטענת התובעת, שליש מהסכום המקורי לו התחייבה המועצה על פי ההסכם.

למרות זאת, טוענת התובעת כי ראש המועצה הודיע לה שהתיקון המוצע לחוזה אינו מקובל עליו ויתרה מכך גם חוזה ההפעלה המקורי שנחתם אינו בתוקף ואינו מחייב את המועצה שכן לא ניתן לו אישור של שר הפנים.

לאור כל זאת החליטה התובעת לפנות לביהמ"ש בכדי שזה יאכוף על המועצה את קיומו של ההסכם המקורי כלשונו ולחילופין מבקשת התובעת כי אם ביהמ"ש ימצא שלא ניתן להורות על אכיפת ההסכם הרי עליו להורות לנתבעים להשיב את כל הכספים שהושקעו ע"י התובעת במוזיאון במלואם. מדובר בסך כולל של 4 מיליון דולר.

העמותה מדגישה בתביעה שפנייתה לביהמ"ש בעניין נוגעת לכל נושא הרמת התרומות במדינה וכי "אם חלילה וחס יינתן הכשר להתנהגות הפסולה של הנתבעים כלפי התובעת ומייסדיה אזי יגרם שבר אמיתי בנכונותם של תורמים כאלה ואחרים להמשיך ולהעלות תרומות לצרכי ציבור בישראל".

התובעת מוסיפה כי על מנת להסיר כל ספק באשר לכוונותיה היא מצהירה שבמידה שיוחזר לה סכום כסף כלשהו מהתרומה שנתנה היא מתחייבת לתרום סכום זה כולו למטרה ציבורית מתאימה.

טרם הוגש כתב הגנה. דובר מועצת זכרון יעקב מסר כי מאחר שמדובר בתביעה משפטית נגד רשות מקומית, אין באפשרותם להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully