וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AOL קיבלה אישור תקדימי לשידור טלוויזיה בכבלים בסין

דפנה מאור

22.10.2001 / 14:46

בתמורה תשדר ענקית המדיה האמריקאית ערוץ ממשלתי סיני בארה"ב

AOL טיים וורנר חתמה על הסכם עם ממשלת סין לפיו תוכל לשדר ערוץ בידור בכבלים בדרום סין. בתמורה, הסכימה ענקית המדיה האמריקאית לשדר בארה"ב ערוץ טלוויזיה של ממשלת סין.

ההסכם, הראשון מסוגו, יאפשר ל-AOL לשדר את ערוץ CETV במחוז גואנדונג, העשיר במחוזות סין, החל מינואר. הערוץ ישדר תוכניות סיניות מקוריות וכן גרסאות מדובבות של סדרות אמריקאיות וסרטים מצוירים.

בתמורה לקבלת ההיתר לשדר בסין, תציע AOL, בשידורי הכבלים שלה בארה"ב, את ערוץ המידע והחדשות של ממשלת סין, צ'יינה סנטרל טלוויז'ן. הערוץ ישודר 24 שעות ביממה באזורי ניו יורק, יוסטון ולוס אנג'לס.

עד כה היתה נוכחות AOL בסין מוגבלת. היא החזיקה בתחנת הטלוויזיה צ'יינה אנטרטיינמנט טלוויז'ן, אשר שידרה ליבשת מהונג קונג.

קבלת ההיתר לשדר בסין עשויה לאפשר כניסה של חברות מדיה אחרות לסין. ניוז קורפ של רופרט מרדוק נאלצה להפסיק לשדר את ערוץ BBC ברשת סטאר ב-1994, לאחר שהערוץ שידר תוכניות שמתחו ביקורת על ממשלת סין. בשבוע שעבר הודיעה חברת פיניקס, ש-38% ממניותיה נמצאים בבעלות מרדוק, כי קיבלה אישור לא רשמי לשדר בסין.

ערוצים זרים מסוימים נקלטים עתה בסין, אולם בעיקר בבתי מלון יוקרתיים, או בבתים המצוידים באנטנות לוויין.

במחוז גואנדונג, בו תשדר AOL, ישנם 7 מיליון משקי בית המחוברים לרשתות טלוויזיה בכבלים. CETV, הערוץ של AOL, יוצע בחבילת הכבלים הבסיסית למנויים. ערוץ זה משודר כעת למנויי טלוויזיה בלוויין.

שוויו של שוק הפרסום בטלוויזיה בכבלים בגואנדונג מוערך על ידי גולדמן סאקס ב-200-400 מיליון דולר לשנה, בעוד ששוק הפרסום הטלוויזיוני בסין, שמגלגל 2.4 מיליארד דולר בשנה, צפוי לצמוח ב-15%-20% בשנה.

הפוטנציאל האדיר של שוק הטלוויזיה בסין מפתה מאוד עבור חברות זרות, אולם בדומה לשוק הסלולר והאינטרנט הוא עשוי להיות קשה לגישה. בטווח הקרוב, מעריכים אנליסטים, הפריצה לשוק זה היא סמלית יותר מכל. בתגובה לכך אמר נשיא חטיבת השידור של AOL באזור אסיה כי התייחסותה של AOL לסין היא ארוכת טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully