וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגר חלון: ביל גייטס פורש היום ממיקרוסופט

הדר תדמור

27.6.2008 / 10:50

מותיר את ענקית התוכנה לניהולו הבלעדי של המנכ"ל באלמר. ימשיך לכהן בתפקיד יו"ר החברה, שאותו הוא מתכנן לאייש עד סוף חייו

ביל גייטס, מייסד שותף של ענקית התוכנה האמריקאית מיקרוסופט ואחד האנשים העשירים בעולם, פורש היום מתפקידיו התפעוליים בחברה שהקים. בכך יעבור הניהול באופן בלעדי לידיו של מנכ"ל החברה, סטיב באלמר.

את מרבית זמנו ומרצו מתכנן גייטס להשקיע בקרן הצדקה אותה הקים ביחד עם אשתו מלינדה פרנץ' גייטס. הוא ימשיך לכהן בתפקיד יו"ר החברה, שאותו הוא מתכנן לאייש עד סוף חייו. עם זאת, תפקיד זה ידרוש ממנו להגיע למשרדו פעם אחת בשבוע בלבד.

גייטס מותיר לבאלמר מיקרוסופט שאינה בשיאה. מנייתה ירדה עד כה 22% השנה, מכירות חלונות נמצאות בהאטה והניסיון לרכוש את ענקית מנועי החיפוש האמריקאית יאהו נכשל. עזיבתו של גייטס את החברה מותירה את באלמר, אשר נמצא בתפקידו מאז שנת 2000, תחת לחץ בעלי המניות להעלות בחזרה את ערך מניית מיקרוסופט.

מיקרוסופט הוקמה לפני 33 שנה על ידי ביל גייטס ופול אלן. גייטס בנה את מיקרוסופט ואת עושרו האגדי באמצעות פיתוח הכלי שמקשר בין המכונה לאדם - מערכת ההפעלה ותוכנות היישומים.
מיקרוסופט התברגה בשני העשורים האחרונים בצמרת החברות הגדולות בעולם במונחים של מכירות ושווי שוק, ומוצריה שולטים בחלק נכבד מחיי הצרכנים. מערכת ההפעלה שלה, חלונות, היא הסטנדרט הקובע בעולם התוכנה, למרות ניסיונות להקים חלופת קוד פתוח. יישומים נוספים כמו וורד, גיליון אקסל והדפדפן אקספלורר, המשרת כ-80% מגולשי האינטרנט, מהווים רק חלק מההצלחות האדירות של החברה.

גייטס עצמו הפך לאדם העשיר ביותר בעולם בזכות ההצלחה של מיקרוסופט. בשנתיים האחרונות איבד את מקומו בראש טבלת העשירים, אולם עושרו לא ניזוק. את מרבית הכסף הוא תורם לצדקה והוא מחלק את זמנו בין עסקיו לבין פעילות הצדקה של קרן מלינדה וביל גייטס, העוסקת בעיקר במימון מחקר וסיוע בתחום הרפואה והתרופות.

גייטס, 52, נשוי למלינדה מאז 94'. לזוג שלושה ילדים: ג'ניפר, רורי ופיבי.

  • עוד באותו נושא:
  • גייטס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully