וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רשת משותפת לחברות הסלולר בטכנולוגיית ה-3G תחסוך עד 40% בהוצאות הקמה ועד 30% בהוצאות תפעול"

ערן גבאי

22.10.2001 / 14:44

כך טוען בו אנדרסון, מנכ"ל אריקסון ישראל; "שיתוף הפעולה יגדיל הרווחיות הכוללת של השותפים עד פי 5 מזו של כל מפעיל בנפרד במודל של 3 מפעילים"

"רשת משותפת בטכנולוגיית הדור השלישי (3G) תחסוך למפעילים הסלולריים עד 40% בהוצאות ההקמה ועד 30% בהוצאות התפעול השוטף", כך טען בו אנדרסון, מנכ"ל אריקסון ישראל, בפאנל "המהפכה האלחוטית" במסגרת ועידת היי-טק.

אנדרסון מציין, בהסתמך על נתוני בדיקות כלכליות שערכה אריקסון , כי "החיסכון המצטבר בשלבי ההקמה והתפעול השוטף עשוי להגיע ללמעלה מ-2 מיליארד דולר במשך 10-15 שנה".

אריקסון מקימה בימים אלה רשת סלולרית משותפת, ראשונה בעולם בטכנולוגיית הדור השלישי, בשוודיה. הרשת מוקמת עבור שתי מפעילות סלולריות - Telia ו-Tele2, השותפות במימונה. אריקסון מספקת את הייעוץ המקצועי, הציוד והתחזוקה.

לדברי אנדרסון, "המודל ניתן ליישום גם בישראל. מעבר לחיסכון בעלויות ההקמה והתפעול השוטף, לפי הערכות, שיתוף הפעולה צפוי להגדיל את הרווחיות הכוללת של השותפים באופן ניכר, עד פי 5 מהרווחיות של כל מפעיל בנפרד, במודל של שלושה מפעילים סלולריים".

בסוף ספטמבר דווח ב-TheMarker.com שנוקיה ואריקסון לחצו על משרד התקשורת שיתמוך ברעיון הקמת רשת משותפת עבור כל שלוש חברות הסלולר (סלקום, פלאפון ופרטנר ) בדור השלישי בטכנולוגיית ה-UMTS.

ידוע כי השתיים בודקות, כל אחת בנפרד, את האפשרות לקבל לידיהן את פרישת רשת הדור השלישי עבור חברות הסלולר בישראל, ונראה כי הן שתי המועמדות העיקריות לתחרות בשוק זה בישראל.

במשרד התקשורת רואים בחיוב את האפשרות ששלוש חברות הסלולר הגדולות ישתפו פעולה בהקמת תשתית אנטנות משותפת בדור שלישי.

במשרד התקשורת בדקו את המכרז, וגילו כי הוא אינו מונע אפשרות לשיתוף פעולה בין החברות בתחום פרישת האתרים. כעת, בהנחה שבמשרד לא יחשבו שהדבר פוגם בתחרות, בכוונתם לתת את ברכתם להליך שכזה.

למהלך של שיתוף פעולה באתרים סלולריים יש יתרונות לא מבוטלים: פחות אתרים וכתוצאה מכך פחות השקעה של החברות באתרים, אפשרות ל"ריאות ירוקות" ושימוש מושכל במשאב הלאומי היקר - התדר - שכן ידוע שפרישת מערכת בהיקף של 30 מגהרץ (10 מגהרץ עבור כל חברה) היא יותר גדולה במונחים של מספר משתמשים, מאשר שלושה חלקים נפרדים בספקטרום של 10 מגהרץ כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully