וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הסחורות: מחירי הנפט התירס והסויה שברו שיאים

הדר תדמור

27.6.2008 / 22:37

מחירה של חבית נפט התקרב היום במהלך המסחר בבורסת הסחורות לרמה של 143 דולר. מחירי התירס והסויה נסקו לשיאים על רקע חשש משטפונות במערב התיכון בארה"ב

מחירי הסחורות המשיכו לנסוק גם היום, ומחירי הנפט, התירס והסויה שברו שיאים. מחיר הנפט נסגר לראשונה מעולם מעל לרמה של 140 דולר לחבית, לאחר שבמהלך המסחר כבר התקרב לרמה של 143 דולר לחבית, והשלים זינוק שבועי של קרוב ל-4%. מחיר הזהב השלים עלייה שבועית של יותר מ-3% ונסגר מעל לרמה של 930 דולר לאונקייה.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוגוסט נסגרו במחיר שיא של 140.21 דולר לחבית, עלייה של 57 סנט או 0.4% בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שבמהלך המסחר כבר נסק מחירם לשיא תוך-יומי של 142.6 דולר לחבית. בסיכום שבועי, עלה מחיר הנפט ב-3.6%.

"אינני יודע מתי העליות במחיר הנפט יסתיימו משום שאנשים כל רבים בקהילת הפיננסים מהמרים על כך שהמחירים ימשיכו לעלות", אמר ראש מחלקת מחקר נפט בחברת אנרג'י סקוריטי אנלסיס, ריק מולר, לסוכנות הידיעות בלומברג. "לעליות הנוכחיות אין שום קשר למה שמתרחש בשוק הפיסי".

החוזים על הזהב למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 931.3 דולר לאונקייה, עלייה של 16.2 דולר או 1.8%, בניו יורק, והשלימו בכך שבוע שני ברציפות של עליות לאחר שהיחלשות הדולר, נפילות בבורסות המניות בארה"ב ונסיקת מחיר הנפט הגבירו את הביקוש למתכת היקרה. בסיכום שבועי עלה מחיר הזהב ב-27.6 דולר או 3.1%. הוא רחוק כעת בכ-100 דולר משיא של כ-1,034 דולר לאונקייה שרשם בחודש מארס. מחיר הזהב עשוי לזנק לרמה של 1,200 דולר לאונקייה בתוך שלושה עד שישה חודשים, העריך אנליסט GoldSeek.com, פיטר ספינה, בראיון לאתר חדשות הפינננסים מרקטווץ'. "אני בטוח שצפויה לנו עלייה מהירה במחירים, יש את כל המרכיבים הנדרשים לכך", אמר ספינה.

מחירי התירס והסויה נסקו היום לשיאים על רקע תחזיות לשובו של מזג האוויר הסוער למערב התיכון בארה"ב. מזג האוויר הגביר את החששות מפני שטפונות נוספים באזור הגידול העיקרי של תירס ופולי סויה בארה"ב. החוזים על התירס למסירה ביולי נסגרו במחיר של 7.546 דולרים לבושל, עלייה של 0.2%, בבורסת הסחורות של שיקגו, לאחר שבמהלך המסחר נסקו לשיא של 7.673 דולרים לבושל. החוזים על פולי סויה למסירה ביולי נסגרו במחיר של 15.83 דולר לבושל, עלייה של 0.6%, לאחר שמחירם הגיע מוקדם יותר לשיא של 15.998 דולר לבושל.

שטפונות שאירעו באחרונה במערב התיכון של ארה"ב הסבו נזקים כבדים ליבולי התירס בארה"ב, יצרנית התירס הגדולה בעולם, ועלולים להפיל בשנה הבאה את מלאי התירס בארה"ב לרמתו הנמוכה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. כך צפוי לקבוע דו"ח שיפרסם משרד החקלאות האמריקאי ביום שני, העריכו אנליסטים. ארה"ב היתה אחראית על קרוב ל-40% מתפוקת התירס העולמית בשנה שעברה.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully