וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצת הזהב של אילן שושן

22.10.2001 / 15:06

מה בדיוק משקפים נתוני הסרט "אנשי הרייטינג"? ע"פ המבקרים, כנראה לא את התוכן


נתוני הצפייה של הסרט "אנשי הרייטינג", בבימויו של אילן שושן, השיגו אתמול 24.1% רייטינג - שיעור צפייה גבוה ביותר בהתייחס לשיעורי הצפייה בחודשים האחרונים, בוודאי בכל האמור לגבי סרטי טלוויזיה (אפילו משדרי חדשות ואקטואליה מתקשים להגיע לנתונים כאלה לאחרונה). הנתונים משקפים צפייה של 675 אלף פרטים בקרב משקי בית בכלל האוכלוסייה. בקרב האוכלוסייה היהודית הנתונים אף גבוהים יותר ועומדים על 26.4% ו-678 אלף צופים.

הנתונים החריגים עוררו ויכוח עוד בטרם שודר הסרט: הסרט עוסק במשפחות שבביתן מוצב מכשיר הפיפל מיטר, בעזרתו נקבעים שיעורי הצפייה. מראש ניתן היה לצפות שהסרט יעורר עניין במשפחות שבהן הוא עוסק - וכך הרייטינג ישקף למעשה נתונים סובייקטיוויים של צופים שהנושא קרוב ללבם.

מכשיר הפיפל מיטר משדר לחברת טל גאל, האוספת את הנתונים עבור הוועדה הישראלית למדרוג, ומראה מי מבני הבית צופה בטלוויזיה באותה שעה, ובאיזה ערוץ. המפרסמים, כידוע, משלמים עבור זמן האוויר בין השאר לפי הרייטינג שהשיגה התוכנית שבה שובצה הפרסומת. המידע המראה מי מבני הבית צופה בתוכנית באותה שעה חיוני עבור המפרסמים, כיוון שהוא נותן חיווי על קהל היעד למוצרים השונים ועל פילוח נכון לעתיד. על פי הנתונים, בהחלט ניתן לראות שהסרט הגיע לתוצאות מרשימות. לשם השוואה, התוכנית הדוקומנטרית של יעקב אילון "ניו יורק - עיר במלחמה", השיגה 17.6% בקרב משקי בית בכלל האוכלוסייה ו-19.8% בקרב האוכלוסייה היהודית. סרטו של אילון שודר מיד לאחר מהדורת החדשות, מנוף רייטינג ידוע. כמו כן, ככל שהשעה מתאחרת - גם אם בגבולות הפריים טיים - הסיכוי להשיג נתוני צפייה גבוהים הולך ופוחת. ל"אנשי הרייטינג" זה לא קרה, על אף שהשידור החל ב-21:30 בקירוב.

החדשות בערוץ השני השיגו אתמול 19% רייטינג בקרב משקי הבית בכלל האוכלוסייה (וכשני אחוזים יותר בקרב האוכלוסייה היהודית). כלומר, החדשות סייעו לשמר את הצופים עד תחילת הסרט של יעקב אילון, אולם לאחר מכן הרייטינג ירד מעט. באופן מפתיע, הנתונים נסקו מעלה עם תחילת הסרט של שושן, ושמרו על ממוצע גבוה לאורך כל שידורו.

ברשת, הזכיינית ששידרה את הסרט, היו יכולים, כנראה, לשבץ את סרטו של שושן גם בשעה יותר מאוחרת, ועדיין להשיג תוצאות יפות. אם בוחנים את רשימות המבקרים שחיוו את דעתם על הסרט היום בעיתונים, זה כנראה לא היה בגלל התוכן.

בוועדה למדרוג מסכימים עם הרעיון שהסרט עשוי לייצג את הרייטינג בצורה מטעה. "הרייטינג של התכנית "אנשי הרייטינג" עלול שלא לייצג את הרייטינג האופייני של אוכלוסיית הצופים אלא להיות רייטינג נסיבתי המופק על ידי המדגם, שעשוי להיות בעל עניין מיוחד בתכנית זו", נכתב בדו"ח הוועדה מהיום.

ברשת מבטלים את הטענות. "העניין הזה מוצה, הוועדה למדרוג דנה בנושא בטרם השידור, ואין לנו מה להוסיף. אנחנו מתייחסים לסרט הזה כאל כל תוכנית רגילה", מסרה דוברת החברה, מיכל קיזלשטיין. מותר להניח שכל זכיינית אחרת הייתה שמחה להניח את ידה על ההתקשרות עם אילן שושן לגבי "התוכנית הרגילה" הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully