וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוז קורפ ופרמירה יפרסמו הצעת רכש ל-NDS

יורם גביזון

28.6.2008 / 16:56

חברת המדיה שבשליטת רופרט מרדוק תציע לבעלי המניות בציבור 60 דולר למניה, מחיר המשקף פרמיה של 20% על מחירה בשוק

חברת המדיה ניוז קורפ שבשליטת רופרט מרדוק מתכננת לפרסם הצעת רכש למניותיה של החברה הבת NDS ולמחוק את מניותיה מהמסחר בבורסה. ניוז קורפ תציע לבעלי המניות בציבור 60 דולר למניה, מחיר המשקף שווי חברה של 3.5 מיליארד דולר - ב-20.7% מעל מחיר המניה בבורסה כעת.

NDS, שמפתחת מערכות להצפנת תוכן לשידורי טלוויזיה בתשלום (כרטיסים חכמים), מחזיקה בקופתה 700 מיליון דולר במזומן, כלומר, כ-24% משווי השוק שלה, כך שפרמירה ומרדוק יוכלו לממן את הפרמיה שתינתן לציבור מהכספים המצויים בקופתה. כחברה ציבורית אנ.די.אס מיעטה לחלק דיבידנדים לבעלי מניותיה.

ניוז קורפ מתכננת לממן את הצעת הרכש ל-NDS באמצעות קרן ההשקעות הפרטית Permira, שתרכוש את כל מניות הציבור מסדרה A ב-970 מיליון דולר. בנוסף, תרכוש הקרן גם את המניות מסדרה B, שמוחזקות על ידי ניוז קורפ, במחיר זהה של 60 דולר למניה, ובתמורה כוללת של 1.5 מיליארד דולר במזומן ו-200 מיליון דולר בשטר הון שתנפיק ניוז קורפ לפרמירה. ניוז קורפ מחזיקה ב-72% ממניות ההון, וב-96% ממניות ההצבעה ב-NDS באמצעות החזקה בכל המניות של NDS מסדרה B. בתום הצעת הרכש תחזיק ניוז קורפ ב-49% ממניותיה של NDS, ופרמירה ב-51% מההון.

הצעת הרכש למניותיה של NDS תפורסם לאחר שהחברה חיזקה משמעותית את מעמדתה התחרותי בשנה האחרונה, כשגברה על המתחרה העיקרית שלה - חברת קודלסקי השוויצרית - בשורה של מכרזים במלזיה, בהודו, בישראל ובעיקר בשוק הגרמני בעל פוטנציאל הצמיחה הגדול, שבו נישלה NDS את קודלסקי מכמה מלקוחותיה המרכזיים. NDS סיימה את הרבעון הקלנדרי הראשון של 2008 ברווח של 36.3 מיליון דולר במחזור של 213.3 מיליון דולר, זאת בהשוואה לרווח של 29.2 מיליון דולר במחזור של 178.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007.

  • עוד באותו נושא:
  • nds

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully