וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה במו"מ לרכישת בית זיקוק ותחנות דלק במיליארד ד'

מיכאל רוכוורגר

28.6.2008 / 21:45

דלק US מנהלת מגעים על רכישת פורטפוליו בארה"ב, הכולל בית זיקוק, כ-450 תחנות דלק, חנויות נוחות, מסוף לאחסון וניפוק דלק, ומשאיות לשינוע דלקים

חברת דלק US, המהווה את זרוע האנרגיה של קבוצת דלק של יצחק תשובה, ומנוהלת בידי עוזי ימין בדרך לעסקת ענק. דלק US דיווחה בסוף השבוע, כי היא מנהלת מגעים על רכישת פורטפוליו בארה"ב, הכולל בית זיקוק, תחנות דלק, חנויות נוחות, מסוף לאחסון וניפוק דלק, משאיות לשינוע דלקים, תמורת מיליארד דולר.

דלק US אינה מציינת בשלב זה מול מי מתנהלים המגעים, אך מוסיפה כי מדובר במגעים ראשוניים, וכעת היא עורכת בדיקות נאותות של הנכסים אותם היא מעוניינת לרכוש. לדלק US ניתנה בלעדיות לרכישת הנכסים הללו עד סוף יולי. בית הזיקוק אותו בוחנת דלק US הינו בעל כושר זיקוק של 75-100 אלף חביות נפט ביום. כמו כן, בכוונת דלק US לרכוש 400-450 תחנות דלק וחנויות נוחות. לצורך מימון העסקה דלק US תעמיד 200 מיליון דולר, ואת שאר הכסף היא צפויה להשיג באמצעות מימון בנקאי.

עסקה זו מתגבשת בעיצומן של העליות במחירי הנפט, אשר שחקו בצורה קשה את מרווחי הזיקוק של חברות האנרגיה כמו דלק US, אלון USA - שבשליטת דודי ויסמן ושרגא בירן - וחברות נוספות, ויצרו הזדמנויות לעסקות מיזוגים ורכישות. מאז תחילת השנה מניית דלק US צנחה ב-55.5%, והחברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-483.6 מיליון שקל. העסקה של דלק US, מגיעה לאחר שאלון USA השלימה לאחרונה את רכישת בית הזיקוק השני בגודלו בדרום-מערב ארה"ב, קרוץ ספרינגס (Krotz Springs) הנמצא בלואיזיאנה, מידי ענקית האנרגיה האמריקאית ולרו אנרג'י (Valero Energy) תמורת 430 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully