וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר גיבש הסדר לביטוח סיכוני מלחמה של אוניות ומטענים ימיים

אלי דניאל

22.10.2001 / 16:14

ההסדר יבטיח כיסוי לסיכוני מלחמה - על פי חוק מס רכוש וקרן פיצויים - לכלי שיט ומטענים המובלים בהם בתחומי המים הטריטוריאליים של מדינת ישראל, ללא תשלום

בעקבות התייקרות עלויות תעריפי הביטוח לכלי שיט הפוקדים את נמלי ישראל לצורכי יבוא ויצוא, והעלייה בתעריפי הביטוח של המטענים המיובאים ומיוצאים מישראל (התייקרות המתייחסת לביטוח סיכוני מלחמה על פי החלטת הוועדה לתעריפי מלחמה בלונדון), החליט שר האוצר, סילבן שלום, לאמץ הסדר הנותן כיסוי לסיכוני מלחמה על ידי חברת הביטוח הממשלתית ענבל, באמצעות מנגנון של מס רכוש וקרן הפיצויים.

החלטת שר האוצר התקבלה לאחר שגובש הסדר על ידי מנכ"ל משרד האוצר, החשב הכללי, חברת ענבל, נציבות מס הכנסה ואגף התקציבים, בעקבות דיונים עם הגורמים הנוגעים בדבר, ביניהם נציגי חברות הספנות, משרד התחבורה ואיגוד המובילים הימיים.

ההסדר שהושג יבטיח כיסוי לסיכוני מלחמה - על פי חוק מס רכוש וקרן פיצויים - לכלי שיט ומטענים המובלים בהם, בתחומי המים הטריטוריאליים של מדינת ישראל (כולל בתחומי נמל ישראלי) ללא תשלום. בהסדר אופציה להרחבת תחום הכיסוי הביטוחי עד למרחק של 30 מייל ימיים מקו החוף של מדינת ישראל, בתמורה לתשלום פרמיה. כאמור, הסדר זה ייעשה תוך הנפקת פוליסות ביטוח של ענבל, בעת ביצוע הביטוח.

במשרד האוצר מציינים כי ההסדר שהושג מאמץ את עקרונותיו של הסדר דומה שנערך ב-1991 (בזמן מלחמת המפרץ), ולפיו ניתן אז כיסוי לנזקי מלחמה באמצעות מס רכוש וקרן הפיצויים. באוצר הוסיפו כי ההסדר יופעל בימים הקרובים באמצעות משרדי מס רכוש הפזורים ברחבי הארץ, וכי הוראות אופרטיוויות יפורסמו על ידי שלטונות מס רכוש וחברת ענבל.

אוהד מראני, מנכ"ל משרד האוצר והממונה על התקציבים, אמר כי "החלטה זו תמנע פגיעה נוספת במשק הישראלי, פגיעה הנובעת מהוצאות עודפות שהוטלו על הסקטור העסקי ומתשלומי מטבע זר". מראני הוסיף כי "ההסדר יסייע לשנות את סיווג נמלי ישראל כאזור סיכון המחייב תוספת חריגה בגין סיכוני מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully