וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות חדות במניות השבבים - מדד המוליכים למחצה עולה ב-3%

יהודה שויצר

22.10.2001 / 16:25

אפלייד מטריאלס עולה ב-4% ומושכת עמה את מניות השבבים; אמזון קופצת ב-8%; מניית SBC יורדת ב-3.3% על רקע פרסום דו"חותיה; 3M עולה ב-1.1% למרות האזהרה

עליות שערים מאפיינות את המסחר במדדים המובילים בוול סטריט עת מניות המוליכים למחצה ממריאות ומושכות עמן את מניות הטכנולוגיה מעלה. את העליות במדד מובילה מניית יצרנית הציוד לייצור השבבים אפלייד מטריאלס , שקופצת ביותר מ-4% ומושכת עמה את מדד המוליכים למחצה לעלייה של 3%.

גם שבוע המסחר הנוכחי, כקודמו, יעמוד בסימן הדו"חות הרבעוניים הרבים שיפורסמו בו. עונת הדו"חות נמצאת כעת בעיצומה, ומניתוח של כמחצית מהדו"חות של חברות הכלולות ב-S&P 500 ניתן ללמוד כי המגמה השלילית שולטת. מניתוח כולל עולה כי הרווח הממוצע של 211 החברות שפירסמו עד תחילת השבוע הנוכחי ירד ב-16.4%, וההערכות של פירסט קול גורסות כי הרע מכל עוד לפנינו, והצניחה הממוצעת תעמוד על 22.4%.

נפילה של 31% ברווח הנקי של חברת הטלפוניה האמריקאית SBC קומיוניקיישנס ברבעון השלישי - רווחי החברה צנחו ל-2.07 מיליארד דולר. הכנסות החברה צמחו בשיעור צנוע של 0.8% ל-13.5 מיליארד דולר. החברה העריכה כי לנוכח מצבה של הכלכלה הגלובלית, היא לא צופה צמיחה משמעותית בעסקיה במהלך 2002. מניות החברה יורדות ב-3.3%.

3M הודיעה כי רווחיה ברבעון השלישי נפלו ב-12.4% בעקבות ההאטה בכלכלת ארה"ב, אשר פגעה במכירות מוצריה. החברה דיווחה על רווח של 437 מיליון דולר ברבעון, או 1.1 דולרים למניה, לפני הוצאות חד פעמיות. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח של 499 מיליון דולר. למרות שהחברה פירסמה אזהרה לרבעון הרביעי, מניותיה עולות ב-1.1%.

מניות המוליכים למחצה ממריאות למרות המשך זרימת התחזיות הקודרות לענף. אינטל , יצרנית השבבים המובילה, עולה ב-3%. רמבוס , המייצרת שבבי DRAM, מזנקת ב-9.5%; AMD (סימול AMD) רושמת עלייה של 3%.

AOL-טיים וורנר חתמה על הסכם עם ממשלת סין לפיו תוכל לשדר ערוץ בידור בכבלים בדרום סין. בתמורה, הסכימה ענקית המדיה האמריקאית לשדר בארה"ב ערוץ טלוויזיה של ממשלת סין. מניות החברה מגיבות להודעה בירידה של 0.5%.

בענף האינטרנט בולטת אמזון בעלייה של 8%. החברה צפויה לפרסם מחר את תוצאותיה הרבעוניות. לאחרונה דווח כי החשש מפיגועי טרור הוביל צרכנים רבים לחיקה של אמזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully