וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל במקום ה-16 ברשימת המדינות הטובות ביותר לעסקים

ירון הופמן

29.6.2008 / 10:07

כך עולה מהדו"ח השנתי של המגזין פורבס. ב-2006 דורגה ישראל במקום ה-28 בלבד. ארה"ב הודחה מראש הרשימה על-ידי דנמרק

בשורות טובות לכלכלה הישראלית: המגזין פורבס דירג את ישראל במקום ה-16 ברשימת המדינות הטובות ביותר לעסקים, עלייה של שלב אחד בדירוג לעומת השנה שעברה. ב-2006 דורגה ישראל במקום ה-28 בלבד. הנתונים של ישראל שהביאו לה ניקוד גבוה הם תמ"ג לנפש גבוה יחסית (28,800 דולר) ועודף מסחרי (5.9 מיליארד דולר). לעומת זאת, שיעור האבטלה בישראל גבוה (7.6%) מכל המדינות המדורגות לפניה ברשימה.

הדו"ח השנתי של פורבס בדק את האקלים העסקי של יותר מ-120 כלכלות ברחבי העולם, תוך התמקדות במידת החופש האישי, כמו האפשרות להשתתף בבחירות חופשיות והוגנות, חופש הביטוי וההתארגנות. כמו כן, נבדקה ההגנה הניתנת למשקיעים כשחברות עסקיות עוברות על החוק, והיקף השחיתות - מספר הפעמים בהן נעשה שימוש בנכסי חברות לצורך התעשרות פרטית. מדיניות ממשלתית התומכת בסחר החופשי ואינפלציה נמוכה תרמה גם הם למידת ההתאמה של המדינה להשקעות הון.

מחברי הדו"ח מציינים את ישראל ככלכלה בעלת טכנולוגיה מתקדמת הסובלת מהתערבות ממשלתית משמעותית, אם כי פוחתת והולכת. המשק הישראלי תלוי בייבוא של נפט גולמי, דגנים, חומרי גלם וציוד צבאי. למרות המחסור במשאבים טבעיים, הצליחה ישראל לפתח את המגזר החקלאי והתעשייתי במשך 20 השנים האחרונות. לבד מדגנים, מסוגלת ישראל לספק לעצמה את כל תצרוכתה החקלאית. יהלומים מעובדים, ציוד טכנולוגי מתקדם ומוצרים חקלאים (בעיקר ירקות ופירות) הם ענפי הייצור המרכזיים של המדינה.

בדרך כלל, רושמת ישראל גירעון מסחרי המכוסה על ידי תשלומים מחו"ל ומהלוואות. כחצי מהחוב הממשלתי שייך לארה"ב, המקור הראשי לעזרה כלכלית וצבאית. המשק הישראלי הצליח להתאושש משנתיים קשות (2001 ו-2002 - עקב האינתיפאדה השנייה), ורשם צמיחה של 5.4% ב-2007. מדיניות ריסון התקציב ורפורמות מבניות עזרו להגדלת ההשקעות הזרות, לקיצוצי מסים, ולעלייה בצריכה הפרטית, שהעמידו את הכלכלה הישראלית, לפי מחברי הדו"ח, על קרקע בטוחה.

ארצות הברית הודחה לראשונה מהמקום הראשון ואת מקומה תפסה דנמרק. מחברי הדו"ח של פורבס ציינו כי המאפיינים של הכלכלה הדנית הם שילוב של אינפלציה מצומצמת ואבטלה מזערית, מסים נמוכים ועידוד היזמות. בנוסף לכך, דנמרק מצטיינת בחדשנות טכנולוגית ובאקלים פוליטי הנקי משחיתות ציבורית, שגם מקיים חופש נרחב לפרט. אירלנד זינקה מהמקום ה-19 למקום השני, פינלנד דורגה במקום השלישי (עלייה של ארבעה שלבים). ארה"ב ירדה למקום הרביעי, ובריטניה דורגה חמישית (עלייה של חמישה מקומות). המדינות שרשמו את העלייה המרשימה ביותר בדירוג הן ערב הסעודית (זינוק של 37 מקומות ל-47), שהרחיבה את זכויות המשקיעים, ואסטוניה (זינוק של 24 מקומות ל-10).

הודו (מקום 64, ירידה של 14 מקומות) וסין (מקום 79, ירידה של שתי מקומות) ירדו בדירוג בשל חוסר יציבות פוליטית, אינפלציה גבוהה, והקשחת הדרישות מיזמים פרטיים. יפן צנחה 21 מקומות ל-24, בעיקר בשל מס החברות הגבוה (40%), יחסית להונג קונג (17.5%) ודרום קוריאה (25%). את הרשימה סוגרות סוריה, זימבאבווה וצ'אד.

  • עוד באותו נושא:
  • פורבס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully