וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל רוכשת את אחזקות בר סטרנס במגדל שוקי הון

יובל מעוז

29.6.2008 / 10:47

תשלם כ-236 מיליון שקל תמורת מחצית מהון המניות. בר סטרנס, שנרכש על ידי בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ירשום רווח של 187 מיליון שקל

חברת הביטוח מגדל, בראשותו של המנכ"ל החדש יונל כהן, תרכוש את אחזקות בית ההשקעות בר סטרנס האמריקאי בחברה המשותפת להם, מגדל שוקי הון, תמורת כ-236 מיליון שקל (70 מיליון דולר).

מגדל ביטוח מחזיקה בחברה הבת מגדל ניהול השקעות, אשר היתה עד עתה בעלת מחצית מאחזקות חברת מגדל שוקי הון. כעת, רוכשת החברה את מלוא האחזקות במגדל שוקי הון מג'יי פי מורגן צ'ייס, בעלת השליטה בבר סטרנס, שרכש את אחזקותיו במגדל שוקי הון לפי שווי של 100 מיליון שקל במארס 2005. בר סטרנס רכש ממגדל 50% מהחברה תמורת 11.3 מיליון דולר, שהיו שווים אז 48.9 מיליון שקל. לפיכך, מוכר הבנק את אחזקותיו במגדל שוקי הון ברווח של 187 מיליון שקל.

אחזקתה העיקרית של מגדל ניהול השקעות היא מגדל שוקי הון. פעילותה של מגדל ביטוח בתחום הפיננסים מתבצעת על ידי מגדל ניהול השקעות. מגדל ניהול השקעות רכשה באוקטובר 2001 כ-88.7% ממניות מגדל שוקי הון ובמאי 2002 רכשה את מלוא מניות החברה. בספטמבר 2005 מכרה מגדל ניהול השקעות 50% ממגדל שוקי הון לבר סטרנס.

מגדל שוקי הון פעילה גם בתחום קופות הגמל וקרנות ההשתלמות באמצעות מגדל פלטינום. בנק ההשקעות בר סטרנס עלה לכותרות במשבר הסאבפריים האחרון לאחר שקרס, וזכה לסיוע מצד הבנק הפדרלי. הבנק קרס בעקבות משבר המשכנתאות והאשראי בארה"ב, אך לפי דיווחים ב"וול סטריט ג'ורנל", הסיבה העיקרית לכשל של בר סטרנס היתה המאבקים הפנימיים בבנק, שהובילו להזדמנויות מוחמצות שהיו יכולות להצילו.

העסקה למכירת האחזקות של בר סטרנס למגדל בוצעה עם בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן. מניות בר סטרנס נמכרו לבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן במחיר של כמיליארד דולר בסוף מאי השנה. בר סטרנס עוד נסחר בתחילת שנת 2007 לפי שווי שוק של 20 מיליארד דולר, אולם הגיע השנה אל סף פשיטת רגל בעקבות משבר הסאבפריים. מגדל מציינת כי ההסכמה על העסקה גובשה במשא ומתן בין הצדדים אך טרם גובשה על כל פרטיה בכתב וטרם הובאה לאישור דירקטוריון החברה ודירקטוריון מגדל ניהול השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully