וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: הצמיחה בישראל מורידה הילוך

טל לוי

29.6.2008 / 11:02

בבית ההשקעות חוזים קצב צמיחה של 3%-2.5% ואף פחות מכך במחצית השניה של 2008. סימנים גוברים לחולשה בצריכה הפרטית

סקירה פסימית למדי מגיע הבוקר מבית ההשקעות לידר שוקי הון: "לפי הערכתנו", כותבים בלידר, "הצמיחה בישראל מורידה הילוך לקצב צמיחה של 3%-2.5% ואף פחות במחצית השניה של 2008 על רקע האטה בארה"ב והשפעת השקל החזק". בלידר סבורים כי בשוק האג"ח הישראלי חוששים מסטגפלציה (שילוב של אינפלציה גבוה וצמיחה נמוכה - ט.ל) וכי כל עוד מחירי הסחורות והנפט לא ירגעו, ולא יתפרסמו כמה מדדים נמוכים - קשה לצפות לירידת תשואות משמעותית (כלומר עלייה במחירים, ט.ל) באפיקים השקליים.

למרות זאת, ההעדפה בלידר היא דווקא לאפיקים השקליים ולא לצמודים. כלכלני לידר סבורים כי כעת יש פער של 3% בין אגרות החוב השקליות לאגרות הצמודות ופירוש הדבר כי מי שקונה אגרת צמודה ל-10 שנים, מניח כי מדי שנה האינפלציה תהיה 3% "מה שנוגד את התיאוריה שלנו" אומרים בלידר.

מן הצד השני, בטווח של 6-3 חודשים, התייצבות ואולי ירידה במחירי הסחורות מלווה בהאטה בביקושים ובעליה באבטלה - ימתנו את האינפלציה בישראל. צפוי פיחות מתון ב-12 החודשים הקרובים בשל גירעון גדל בחשבון השוטף, עלייה בהשקעות של ישראלים בחו"ל והשפעת רכישות המט"ח של בנק ישראל.

האטה בצריכה הפרטית

בלידר רואים בישראל "סימנים גוברים לחולשה בצריכה הפרטית". בחודש מאי למשל מסתמנת ירידה במכירות ברשתות השיווק וברכישות בכרטיסי אשראי. מבחינה תקציבית, צפוי האוצר לפרסם בחודש יולי את נתוני התקציב לחודש יוני וצפוי גירעון (עונתי) גדול. חשיבות ההכנסות ממיסים היא כאינדיקטור למצב הפעילות במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully