וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הרבנים תכריע האם להכשיר את רמי לוי

עדי דברת

29.6.2008 / 15:51

לפני כשבועיים פירסמה הוועדה כי תמשיך להחרים גם את מי שירכוש את סניפי שפע שוק מדודי וייסמן, הבעלים של רשת AM:PM

ועדת הרבנים לענייני קדושת השבת תתכנס בימים הקרובים להחלטה סופית אם לאפשר לדודי ויסמן למכור את הסניפים החרדיים שבבעלותו - כך נודע ל-TheMarker. הוועדה לא יכולה להחליט עבור ויסמן כיצד לפעול אך יכולה להחליט האם מהלך שכזה יעבור בשקט מצד העדה החרדית. כפי שנחשף ב- TheMarker, לפני כשבועיים פירסמה הוועדה באופן לא רשמי את כוונתה להמשיך להחרים גם את מי שירכוש את סניפי שפע שוק. זאת משום שהוא מסייע לווייסמן לצאת מהמצב שאליו נקלע ומסייע לו להמשיך להפעיל את AM:PM בשבת.

החרם החרדי על קבוצת החברות של דור אלון שבשליטת וייסמן, בהן רבוע כחול ושפע שוק, החל לפני כשלושה חודשים לאחר שוועדת הרבנים לענייני קדושת השבת הורתה לציבור החרדי שלא "להתקשר בעסקים" עם וייסמן. בשלב זה, עדיין לא יצאה הוראה לא לרכוש בסניפים אלה, ואולם בוועדת הרבנים חוזרים ואומרים כי אם וייסמן לא ייכנע, יפורסם חרם כזה בקרוב.

מספר שמות הועלו כמנהלים מגעים עם וייסמן לרכישת תשעת הסניפים של שפע שוק שנמצאים בריכוזים החרדיים: ההצעה המרכזית מגיעה מרמי לוי, בעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה. שמות נוספים שעלו כרוכשים פוטנציאלים הם משפחות דרימר וזאקס - אנשי עסקים חרדיים מארה"ב - וזאכי שלום, בעלי רשת חצי חינם.

בימים האחרונים התנהלו מגעים מתקדמים בין רמי לוי לוועדת הרבנים במטרה להגיע להסכמה לרכישה שתהיה מקובלת על הרבנים. לוי אף נעזר לשם כך באנשי פרסום מתוך המגזר החרדי. העסקה המתגבשת עם רמי לוי היא באמצעות החלפת מניות.
במקביל, בוועדת הרבנים יש חילוקי דעות קשים, כאשר נציגי חסידות גור מעוניינים להמשיך את החרם על רשתות שפע שוק גם אם ימכרו לגורם שלישי, ואילו נציגים אחרים סבורים כי אם ויסמן ימכור את הסניפים, אפשר להתיר למגזר החרדי לרכוש בהם.
לפי הערכות מקורבים, ועדת הרבנים תחליט ככל הנראה לא לאשר עסקה שבה ויסמן ממשיך להיות בעל מניות בחברה שפעילה במגזר החרדי. מנגד, אם 100% הבעלות על הסניפים החרדיים יימכרו, הרי שלא יאסרו לרכוש בהם.

רמי לוי אמר היום ל-TheMarker כי במידה שוועדת הרבנים תפסוק שאין לה בעיה עם העסקה המתרקמת בינו לבין ויסמן אזי תתקיים העסקה. לדברי לוי, העסקה כוללת רכישת תשעת הסניפים של שפע שוק הממוקמים בריכוזים חרדיים תמורת החלפת מניות - בין 15.5% ל-16% בחברת רמי לוי שיווק השקמה - ותוספת כסף. לדבריו, "אם הרבנים יאשרו את העסקה ואין סיבה שהם לא יעשו זאת, אמשיך עם העסקה. עסקה כזאת תעשה רק טוב לציבור החרדי כיוון שתגביר את התחרות במגזר. בנוסף, אני בנאדם שלא עושה עסקים בשבת ולא אעשה עסקים בשבת".

מהרבוע הכחול סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully