וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנזין מתייקר הלילה ב-4%, המים ב-3.5%, הביצים ב-6%

אבי בר-אלי

30.6.2008 / 8:44

מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן יעלה ב-4.01%, ויסתכם במחיר שיא של 7 שקלים לליטר. המים יעלו בעקבות התייקרות מחירי האנרגיה

עליית מחירי הנפט בעולם ממשיכה לתת אותותיה במחירי הדלק, העולים זה החודש החמישי ברציפות: הלילה בחצות יתייקר הדלק ב-27 אגורות לליטר. מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן יעלה ב-4.01%, ויסתכם במחיר שיא של 7 שקלים לליטר בשירות עצמי, ומחיר בנזין 96 אוקטן יעלה בשיעור של 4.01% ויימכר ב-7.01 שקלים לליטר. מתחילת 2008 התייקר הדלק בכ-12.3%.

לדברי ראש מינהל הדלק במשרד התשתיות, חן בר יוסף, התייקרות הדלק נובעת מהתייקרות מחיר הנפט בעולם, מהעלייה שרשם הדולר בחודש האחרון, המשפיעה על המחיר בשער בתי הזיקוק, ומעלייה משמעותית בבלו (המס על הדלק), הצמוד למדד המחירים לצרכן.

המים מתייקרים ב-3.5%

המים שמספקת מקורות לכל השימושים יתייקרו רטרואקטיווית ב-3.5% החל ב-16 ביוני - זאת בעקבות העלייה החדה במדד המחירים לצרכן בחודשיים האחרונים והעלייה של עשרות אחוזים במחירי האנרגיה מתחילת 2008.

לאחר ההתייקרות ישלמו הרשויות המקומיות למקורות 2.91 שקלים למ"ק מים, והחקלאים ישלמו בממוצע 1.56 שקלים למ"ק. עדיין לא ברור אם הרשויות המקומיות יגלגלו את התייקרות המים אל הצרכנים הביתיים. נוסף על התייקרות המים השפירים יתייקרו גם מי השפד"ן (מי קולחין מטוהרים להשקיה חקלאית ברמת טיהור גבוהה), ומחירם יהיה 84 אגורות למ"ק. תעריף מי קולחין ברמת טיהור רגילה להשקיה חקלאית יהיה 63.5 שקל למ"ק. רשות המים עדיין לא פירסמה את התעריפים החדשים.

מחיר הביצים צפוי לעלות ב-6%

ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות, האוצר והתמ"ת, תדון מחר בהעלאת מחיר הביצים לצרכן בשיעור ממוצע של 6%. הוועדה צפויה לאשר את ההתייקרות, שתיכנס לתוקף לאחר אישור של שר החקלאות שלום שמחון ושר האוצר רוני בר-און.

ייקור הביצים נובע מהתוספת שאושרה באחרונה ליצרני הביצים, בסך 1.74 אגורות לביצה. מזכיר ארגון מגדלי העופות, יעקב כהן, אמר כי ההתייקרות בהוצאות הייצור של מגדלי העופות, ובעיקר העלאת מחירי התערובות להזנת עופות והגדלת עמלת המשווקים - מחייבות את ייקור הביצים לצרכנים.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק
  • ביצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully