וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות הטכנולוגיה והשבבים מובילות את השוק לעליות; קומברס נופלת ב-13.5% על רקע חששות מאזהרת רווח

נטע יעקבי

22.10.2001 / 19:34

קומפיוג'ן עולה ב-8.8% לאחר שהודיעה כי תעמוד בתחזיות; טריון מזנקת ב-15.6% בעקבות הודעתה על פיצול חברה בת ולקראת הדו"חות מחר; לריכוז נתוני המסחר במניות הישראליות

עליות מאפיינות את תחילת שבוע הדו"חות השני בוול סטריט, כשהן מובלות על ידי מניות הטכנולוגיה והשבבים. מדד הנאסד"ק ומדד הדאו ג'ונס עולים שניהם בכ-1%.

שמונה חברות גדולות הכלולות במדד הדאו ג'ונס נמצאות השבוע בין המפרסמות, כאשר שתיים מהן כבר פירסמו דו"חות. 3M דיווחה על נפילה של 12.4% במכירות הרבעון השלישי. למרות זאת, הצליחה החברה לדווח על רווח מרשים של 437 מיליון דולר. חברת הטלפוניה SBC דיווחה על נפילה של 31% ברווחי הרבעון השלישי. הרווח הנקי של החברה הסתכם ביותר מ-2 מיליארד דולר. החברה הודיעה כי תיאלץ לקצץ משרות כתוצאה מהנפילה ברמת הרווחים.

עוד יפרסמו במהלך השבוע AT&T, אמריקן אקספרס, אמזון , לוסנט וקומפאק. מדד מניות הטכנולוגיה של גולדמן סאקס עולה ב-1% ומדד מניות השבבים (SOXX) עולה ב-4%.

כ-20 חברות ישראליות יפרסמו השבוע דו"חות כספיים, והיום פירסמה לפני המסחר את תוצאותיה חברת סיליקום. במהלך המסחר תפרסם חברת אינוודה ובסיומו יתפרסמו התוצאות של די.אס.פי.ג'י , רדקום , ואיו ווריסיטי . אף אחת מהחברות הללו לא פירסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי, לא דבר כל כך נפוץ לאחרונה.

קומברס נופלת ב-13.5% על רקע שמועות על אזהרת רווח

המניות הישראליות נסחרות במגמה מעורבת, המושפעת מפרסום הדו"חות הקרובים. מבין המניות הכבדות בולטת מניית קומברס שממשיכה להידרדר ויורדת ב-13.5% ל-15.1 דולר. נראה כי הירידות החדות במניה מתרחשות על רקע חששות מפני אזהרת רווח קרובה של קומברס, לאחר שהחברה הבת שלה, אולטיקום , פירסמה אזהרה בשבוע שעבר, ועל רקע הערכות לא אופטימיות לגבי החברה מצד בתי ההשקעות.

קומברס הודיעה לפני המסחר על חתימת חוזה עם חברת Guangdong Mobile Communications Corporation) GMCC) הסינית להרחבת מרכז שירות המסרים הקצרים שלה, אשר יאפשר לה להעביר 14 מיליון מסרים קצרים בשעה אחת.

תזכורת מתקופת טרום הדו"חות התקבלה היום מחברת קומפיוג'ן , שאמרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי תעמוד בתחזיות לרבעון השלישי. החברה הודיעה כי תעמוד ביעד הכנסות של 14 מיליון דולר ב-2001, לעומת תחזיות של בתי השקעות להכנסות של 11.6 מיליון דולר. ברבעון השלישי צפויות הכנסות החברה להסתכם ב-3 מיליון דולר והרווח למניה צפוי לעמוד על 16 סנט. בעקבות הידיעה מזנקת מניית החברה ב-8.8% ל-2.8 דולרים.

טריון פיצלה חברה בת - והמניה מזנקת

מניית טריון מוסיפה 15.6% ל-10.7 דולר, על רקע ההודעה על הקמת חברה בת שתעסוק בתחום המוליכים למחצה. החברה, שתיקרא אימדיה סמיקונדקטורס, תייצר ותמכור פתרונות תוכנה וסיליקון לשירותי קול, וידיאו ונתונים המועברים על גבי פס רחב. החברה תפרסם מחר את דו"חותיה הכספיים.

עוד עולות היום מניית אי.סי.טל שמוסיפה 4.2% ל-14.8 דולר, לאחר שהודיעה על חוזה חדש; ומניית אי.סי.איי שמוסיפה 5.4% למחיר של 2.2 דולרים. היום נפוצו ידיעות כי ייתכן שקונצרן כור מתכוון למכור חלק מהפעילויות של החברה. מנגד, יורדת מניית רדקום ב-11.1%, לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully