וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' שוקל למכור אחזקותיו בסוכנות בלומברג

הדר תדמור

30.6.2008 / 10:46

בנק ההשקעות יבקש ממייקל בלומברג, מייסד סוכנות הידיעות וראש עיריית ניו יורק, 6-3 מיליארד דולר בתמורה ל-20% מהון המניות

בנק ההשקעות מריל לינץ’ שוקל את מכירות אחזקותיו בסוכנות הידיעות בלומברג, שעומדות על 20%, במטרה להגדיל את ההון של הבנק. לפי דיווח רשת CNBC, הבנק נמצא במגעים ראשוניים למכור אחזקותיו בסוכנות הידיעות למייקל בלומברג, אשר מחזיק בזכות סירוב ראשונה. משמעות הדבר היא שמריל לינץ' צריך להציע למייקל בלומברג, מייסד סוכנות הידיעות וראש עיריית ניו יורק, לרכוש את האחזקות לפני שיפנה לגורם שלישי. מנכ"ל מריל לינץ', ג'ון תיין, העריך את שווי הנתח, אשר מריל לינץ' מחזיק בו במשך 25 שנה, ב-6-5 מיליארד דולר. בלומברג לעומת זאת העריך את שווי הנתח ב-3 מיליארד דולר, לפי רשת CNBC.

כיום בלומברג היהודי הוא הבעלים של 68% מסוכנות הידיעות (12% מהחברה מוחזקים על ידי משקיעים פרטיים). אם אכן תתבצע העסקה, במחיר הממוצע של 4.5 מיליארד דולר, תעריך העסקה את שוויו של מייקל בלומברג בכ-17-15 מיליארד דולר. זאת, לעומת שווי של 11.5 מיליארד דולר שהעריך המגזין "פורבס" ברשימת המיליארדרים לשנת 2008.

לשם השוואה, שוויו של שלדון אדלסון - היהודי העשיר בעולם - עומד על 26 מיליארד דולר, לפי מגזין "פורבס". אך בניגוד לנפילתו של שלדון אדלסון ברשימת העשירים של "פורבס" מהמקום ה-6 ב-2007 , עם שווי של 26.5 מיליארד דולר, למקום ה-12 השנה - מייקל בלומברג רשם עלייה חדה מהמקום ה-142 בשנת 2007, עם שווי של 5.5 מיליארד דולר, למקום ה-65 ב-2008. ההבדל נובע בין היתר בשל צלילת מניית לאס וגאס סאנדס בסוף 2007.

בלומברג הוא היהודי השלישי בעושרו בעולם, אחרי רומן אברמוביץ', לפי רשימת "פורבס". גם אם תתקיים העסקה למכירת 20% של מריל לינץ' לבלומברג, יוותר, ככל הנראה, בלומברג במקום השלישי ברשימת היהודים העשירים בעולם, שכן הונו של אברמוביץ מוערך בכ-23.5 מיליארד דולר. עיתון "פייננשל טיימס" דיווח בנוסף כי מריל לינץ' שוקל למכור את אחזקותיו בחברת בלאקרוק, אשר עומדות על 49.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully