וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ריבלין, שיטרית ולבני קבעו: עיתון או בעל עניין בעיתון יוכלו להחזיק עד 8% בזיכיון ערוץ 2

TheMarker.com שירות

22.10.2001 / 19:54

המכרז לזכייני ערוץ 2 ייערך ב-1 במאי 2002; מתגבשת החלטה למתן רשיונות למבקשים להפעיל ערוצים מסחריים בכבלים ובלוויין בנובמבר 2003

שר התקשורת ראובן ריבלין, שר המשפטים מאיר שיטרית והשרה ציפי לבני נפגשו היום וגיבשו עמדה בעניין הבעלויות הצולבות ובנושא מיזוג זכייניות ערוץ 2 ו-3. בהמשך להחלטתם מאתמול קבעו השלושה כי המכרז לזכייני ערוץ 2 ייערך ב-1 במאי 2002.

שלושת השרים הסכימו על מיזוג בין זכייני ערוץ 2, אולם לא על מועד המיזוג. עוד סוכם כי יתווסף סעיף הקובע כי אם הממונה על ההגבלים העסקיים לא יאפשר מיזוג של ערוץ מסחרי אחד, אזי הרשות השנייה לא תאשר מיזוג בערוץ 2. בנושא הבעלויות הצולבות הוחלט שעיתון או בעל עניין בעיתון יוכלו להחזיק עד 8% בזיכיון ערוץ 2, וכי עיתון קשור, המחזיק גם בכבלים או בלוויין, לא יוכל להחזיק כלל בזיכיון ערוץ 2 או בערוץ החדשות. מי שמחזיק עד 10% בגורם משדר אחר יוכל להחזיק עד 10% בזיכיון ערוץ 2. גורם יחיד יוכל להחזיק עד 40% בזיכיון ערוץ 2.

בעל רישיון כללי, לפי חוק התקשורת, לא ייכלל בהגדרה "בעל זיכיון אחר לשידורים" אשר אחזקתו בזיכיון ערוץ 2 מוגבלת, ולא יחזיק בעקיפין למעלה מ-10% בבעל רישיון אחר לשידורים.

שלושת השרים היו חלוקים אתמול באשר למועד פרסום המכרז. השרים ריבלין ולבני תמכו בפרסום המכרז באוגוסט 2002 ותוצאותיו בחודש נובמבר, בעוד שהשר שיטרית רצה בפרסום מיידי של המכרז (מארס 2002). הזכיונות של זכייניות ערוץ 2 יפקעו בנובמבר 2003.

המכרז המדובר הוא מכרז לזכיין אחד, וזכייניות ערוץ 2 יידרשו לבחור בין מיזוג שיאפשר להן לגשת למכרז כגוף אחד לבין אופציה להתחרות בנפרד.

כמו כן, מתגבשת החלטה של השרים לפיה יינתנו רשיונות למבקשים להפעיל ערוצים מסחריים בכבלים ובלוויין בנובמבר 2003, אך בפגישתם היום לא דנו השרים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully