וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סיימה יום תנודתי בעליות קלות

רותם סלע

30.6.2008 / 17:45

מדדי המעו"ף ות"א 100התחזקו ב-0.25% כ"א. מדד הנדל"ן שאיבד 33% מתחילת השנה עלה ב-0.6%, מניית כי"ל טיפסה ב-2.5%

לאחר יום מסחר תנודתי הבורסה ננעלה בעליות. מדד המעו"ף סגר בעליה של 0.25% ל-1,085 נקודות ומדד תל אביב 100 סוגר בעלייה של 0.24% ל-987.5 נקודות. המסחר היום נפתח בצל ירידות שערים חדות שנרשמו אתמול, והיוו המשך לנפילות ולחוסר היציבות בשווקים הפיננסים ברחבי העולם. מדד המעו"ף איבד 1.4%, ל-1,082 נקודות; תל אביב 100 צנח בכ-1.5%, ל-985 נקודות. מדד התל-טק נפל בצורה חדה אף יותר, ואיבד כ-3%.

בעולם, מחיר הנפט נמצא בכותרות: לאחר שחצה בסוף השבוע האחרון את מחסום ה-140 דולר, אותו לא חצה מעולם, המשיך אתמול הנפט במסעו צפונה וזינק למחיר של 142 דולר. בצד קולות, ביניהם גם מקרטל הנפט אופ"ק, המנבאים כי מחירה של חבית נפט יגיע ל-200 דולר - הכריזה ערב הסעודית לאחרונה על הגדלת תפוקת הנפט. קולות אחרים שהולכים ומתגברים בתקופה האחרונה, מייחסים למחיר הנפט מאפיינים של בועה וטוענים כי מחירו איבד קשר למציאות הכלכלית.

מחיר הנפט מתגלגל למחיר סל גדול של מוצרים - בין השאר, בתחום האנרגיה, בתחום מוצרי הצריכה וכמובן בתחום הרכב. העלייה מובילה לאינפלציה, הפוגעת בכושר הקנייה של הצרכן המערבי - ובכושר התחרות של היצרן הסיני, שעה שמחירי התשומות שלו מאמירים.

חברת בז"ן (בתי זיקוק חיפה) סגרה בירידה של 3.5% על רקע החשש כי מחירי הנפט הגבוהים יפגעו בביקוש לתזקיקים אותם מייצר בית הזיקוק. לדברי יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים, "עלייה מחירי האנרגיה בעולם פוגעת בביקושים לאנרגיה בשוק המקומי", ביקושים אותם מספקים כיום בתי הזיקוק באשדוד ובחיפה באופן כמעט בלעדי.

מניית אפריקה ישראל נסגרה בירידה של 1.7%, לאחר תנודות חריפות מהן סבלה בתקופה האחרונה. סגן יו"ר הדירקטוריון של החברה, נדב גרינשפון, ניסה אתמול לדחות הערכות בדבר קשיים מהן סובלת החברה, לאור גיוס הון שביצעה במחירי שפל של המניה בשבוע שעבר - ובשל כוונות עליהן הצהירה בחודש האחרון לממש שורה ארוכה של נכסים בישראל. "היו אלינו פניות למכור נכסים בארץ. יהיו מימושים מתישהו. אני לא יודע אם זה יהיה מחר בעוד חצי שנה או בעוד שנה, כל פנייה במחיר טוב תישקל", הסביר גרינשפון.

מניית אלקו אחזקות (0.59% , 4578.0) המחזיקה, בין השאר, בחברת אלקטרה נדל"ן (-6.45% , 4612.0) עלתה היום במסחר ב-0.6%, לאחר שקיבלה אתמול המלצת "קנייה" מבית ההשקעות פסגות, שנקב במחיר יעד הגבוה ב-78% ממחיר המניה בסגירת המסחר אתמול - כ-81 שקל. בפסגות מצביעים זה זמן רב על כך שהחברה נסחרת מתחת לשווייה הכלכלי. זאת, בין השאר על רקע מכירה רווחית של שמונה נכסים בברלין שביצעה החברה הבת אלקטרה נדל"ן אתמול.

מניית דלק רכב (-3.95% , 5350.0) ירדה היום ב-0.82%. מניות קבוצת דלק נסחרות בירידות קלות. זאת, על רקע דיווחה של קבוצת דלק לבורסה על מכירת 1% מהמניות המוחזקות על ידה של החברה הבת, דלק רכב, תמורת כ-50 מיליון שקל, במסחר אתמול. מניית דלק רכב, שמשווקת בישראל את רכבי מזדה ופורד, זינקה ב-40% ב-12 החודשים האחרונים וב-115% מתחילת 2006. חברת דלק מחזיקה בה באמצעות החברה הבת שבשליטתה, דלק השקעות. העסקה התבצעה במחיר הנמוך ב-3% ממחיר המניה בפתיחת המסחר. איגרות החוב של חברת החשמל, המהוות את קבוצת איגרות החוב המוסדיות הגדולה ביותר בבורסה, עלו כיום בבורסה ב-1.4% על רקע הודעת חברת החשמל מאתמול בערב - כי בכוונתה לאשר היום ב-17:00 את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה. ההודעה באה אחרי הודעת הבורסה כי תגרע את איגרות החוב של החברה מהמסחר, במקרה שהחברה לא תגיש את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון עד מחר.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully