וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמול סהר: ג'קדה לא "סיפקה את הסחורה" מבחינת קצב הצמיחה - אך תצליח לשרוד את המשבר הנוכחי

נטע יעקבי

22.10.2001 / 20:32

רכישת פרופליס - הרחבה מבורכת של קו המוצרים ובסיס לקוחותיה; שווי השוק מתקרב לרמת המזומנים שלה והופל אות ליעד אטרקטיווי לרכישה להמלצות האנליסטים האחרונות

"חברת ג'קדה אומנם לא 'סיפקה את הסחורה' מבחינת הצמיחה המהירה לה ציפינו" , מודים בבית ההשקעות גמול סהר, אך הם סבורים כי החברה תצליח לשרוד ולצאת מחוזקת מהמשבר הנוכחי, ולהציג בסיומו תוצאות מספקות. זו הסיבה, שלמרות אזהרת רווח שפירסמה החברה לרבעון השלישי, ואי עמידה בציפיות שתלו בה, מעניקים בבית ההשקעות המלצת "קנייה ספקולטיווית" למניה.

התחזיות לתקופה הקרובה הן פושרות למדי, לאחר שהחברה החלה לחוש בסימני ההאטה, שהתבטאו בירידה בהכנסות ובעצירת מגמת הצמיחה המהירה שאפיינה את החברה. בעקבות כך, נקטה החברה מספר צעדי התייעלות, בהם קיצוץ משמעותי של כוח האדם. על פי אזהרת הרווח לרבעון השלישי שפירסמה ג'קדה, צעדים אלו צפויים להימשך.

מרבית החברות שפירסמו אזהרות רווח לרבעון השלישי, תלו את הסיבה בכך בפיגועים בתאומים. אצל חלק הדבר מוצדק יותר ואצל חלק פחות, אומר האנליסט גיל בארי. במקרה של ג'קדה, הוא אומר, הסיבה מוצדקת לחלוטין, היות וחלק לא מבוטל מהחוזים שהיו מתוכננים לרבעון היו עם חברות ביטוח ותעופה, אשר ללא ספק נפגעו קשות מהפיגועים.

הכנסות החברה לרבעון השני הסתכמו ב-6.8 מיליון דולר, ירידה של 13% לעומת הרבעון המקביל, וברבעון השלישי שורת ההכנסות צפויה להידרדר ל-5.3 מיליון דולר בלבד, ירידה של 22% לעומת הרבעון השני. ברבעון השני, נבעה עיקר הירידה מהפגיעה בהכנסות מרשיונות, אך ברבעון השלישי ישנה, כפי הנראה, גם פגיעה בהכנסות משירותים, אומר בארי. כל אלו דוחים את המעבר לרווח לשנה הבאה, הוא מוסיף, ובמקרה הטוב תציג החברה איזון בשורת הרווח ברבעון הרביעי.

השפעת ההאטה באה לידי ביטוי גם בפרישת ההזמנות על טווח זמן ארוך יותר, וחלק גדול מהן אינו מגיע לכדי ביצוע. גם מחיר המכירה ללקוח נפגע - כאשר מחיר העסקה הממוצעת ירד מרמה של כ-200 אלף דולר לכ-150 אלף דולר ביום. בגמול סהר מעריכים כי מצב זה צפוי להימשך עד שיבוא שינוי בצד הביקוש.

רכישת פרופליס היא הרחבה מבורכת של קו המוצרים ובסיס הלקוחות

אם התחזיות כל כך פושרות, מדוע חוזרים בבית ההשקעות על המלצת "קנייה ספקולטיווית" למניה? "הסיבה נעוצה בתשובה לשתי שאלות", אומר בארי. "האם תצליח החברה להחזיק מעמד עד להתייצבות השוק והאם היא תצליח לצאת מחוזקת מהמצב הנוכחי ולהציג תוצאות ממספקות".

להערכת בארי, קופת מזומנים יפה, קצת מעל 40 מיליון דולר, יחד עם שריפת מזומנים צנועה, של 2-2.5 מיליון דולר לרבעון, מעניקים לחברה ביטחון ויכולת שרידות לכ-16 רבעונים, שהן 4 שנים תמימות, זמן הנראה מספיק והותר על מנת להצליח, "לחצות את הגשר". לאור הידרדרות מחיר המניה, שווי השוק של החברה הוא קצת מעל קופת המזומנים שלה, ולפיכך מהווה יעד אטרקטיווי לרכישה, במיוחד באווירת המיזוגים הנוכחית קיום.

לגבי השאלה השנייה, התשובה נעוצה לדעתו ברכישת פרופליס לאחרונה, ושל מגמת המיזוגים בשוק שג'קדה משתלבת בה. בגמול סהר רואים ברכישה האחרונה הרחבה מבורכת של קו המוצרים ובסיס הלקוחות. פרופליס, חטיבת תוכנה בתחום הרשתות והאחסון בבעלות CMT, נרכשה במהלך הרבעון על ידי ג'קדה תמורת 6 מיליון דולר במזומן. השילוב של פרופליס משלים את קו המוצרים של ג'קדה ולא פחות חשוב, מעביר לרשותה של ג'קדה בסיס לקוחות של 60 לקוחות שונים, אשר מרביתם הינם בסדר גודל של לקוחות ג'קדה, ואשר ברובם אינם חופפים.

למרות שג'קדה נפגעה קשות מהמשבר הנוכחי, בגמול סהר עדיין סבורים כי היא תהיה מסוגלת לשרוד אותו, עם ביצוע החלטות נכונות. למרות ההאטה, החברה המשיכה לחתום על חוזים נוספים ולהשקיע במאמץ החדירה לשווקים חדשים. מאמץ זה צפוי להשפיע לטווח הארוך, אומרים בגמול סהר, וצופים כי התייצבות במצב תחל כבר במהלך השנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully