וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תפסיק לעבוד עם קבלני כוח אדם עד אוגוסט; יחימוביץ': "ההנחיות יביאו לפיטורי אלפים"

עידו סולומון

30.6.2008 / 16:38

חברת הכנסת: זו התנהגות שאינה מוסרית ואינה חוקית - המדינה תפר חוק חברות כוח האדם

לפי הנחיות אורן - במקרים חריגים בהם העובדים "עוסקים בפעילות הליבה של המשרד והיא בעלת חשיבות רבה לפעילותו, ולדעת המשרד ייגרם נזק משמעותי כתוצאה מסיום ההתקשרות", יועברו העובדים מסטטוס של עובדי קבלן כח אדם לסטטוס של עובד אצל "נותן שרותים" או שייקלטו באישור מיוחד של נציבות שירות המדינה ואגף התקציבים.



במכתב דחוף ששיגרה ח"כ שלי יחימוביץ' ליועץ המשפטי לממשלה היא כותבת: "המדינה לא רק שאינה מתכוונת לאכוף את חוק העסקת עובדים באמצעות קבלני וחברות כוח אדם - אלא מתעתדת להיות עבריינית מס' 1 בהפרתו".



"העובדה שהמדינה מבקשת לסיים התקשרויות עם קבלני כוח אדם רק בשל רצונה להימנע מקיום החוק, כאחרון הנמלטים מהחוק, היא התנהגות שאינה מוסרית ואינה חוקית. ההוראה לשינוי פיקטיווי של סטטוס העובדים תרע את תנאי העובדים, ויש בה משום שידול לביצוע מעשה פלילי ועבריינות על חוקי העבודה. קליטת עובד במקרים חריגים לוקה גם היא בחוסר סבירות וחוסר תום לב, שכן כבר היום עובדים אלה מועסקים דה-פקטו בשירות המדינה ושכרם משולם ממילא, כך או כך, בידי הקופה הציבורית. התניית הקליטה בקיומם של תקנים, שעה שהאוצר מקפיא תקנים, מלמדת על חוסר תום הלב".



לדברי יחימוביץ', "התוצאה של הנחיות החשב תהיה פיטורי אלפים רבים של עובדים. אלפים אחרים יעברו להיות עובדי קבלן, בתנאים גרועים אפילו יותר משהועסקו בהם בעבר.



"רבים מהעובדים מועסקים עשרות שנים בשירות המדינה ומשרתים את הציבור בנאמנות: מוקדניות הביטוח הלאומי, קלדניות הדואר, מזכירות במשרדי ממשלה, שוטרים, עובדות נקיון במשרד ראש הממשלה, עובדים סוציאליים, ועוד ועוד".







ממשרד האוצר נמסר כי: "בחודש דצמבר 2003, במקביל לקליטתם של 4,000 עובדי חברות כוח אדם במשרדי הממשלה ובמערכת הבריאות, נקבע כי העסקת עובדי חברת כוח אדם בשירות המדינה תותר רק באישור ועדת חריגים שתאשר העסקת עובדי חברת כוח אדם בכפוף למספר תנאים: כאשר מדובר במשימה זמנית שעתידה להסתיים לכל היותר בתקופה שאינה עולה על 8 חודשים, כאשר העבודה הנדרשת היא טכנית במהותה וכאשר התפקיד הנדרש אינו בעל סמכויות שלטוניות או סטטוטוריות ואינו כרוך בקביעת או המלצת מדיניות.



"בהתאם לכך, משרדי ממשלה אשר מעסיקים עובדי חברות כוח אדם בניגוד לתנאים הללו - פועלים בניגוד לחוק ולכללי מנהל תקין. לצורך הסדרת הנושא, משרד האוצר ונציבות שרות המדינה פנו בתחילת החודש לכל משרדי הממשלה בבקשה להיערך ליישום חוק העסקת עובדים על-ידי חברות כוח-אדם. במרבית המשרדים, לפי מיפוי ראשוני שערך אגף החשב הכללי, ישנם מספר מועט של עובדי חברת כוח אדם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully