וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים: "אנו בסכנה מוחשית לקריסת משק החשמל"

אבי בר-אלי

30.6.2008 / 16:57

משה כהן: עלייה של 11% בצריכת החשמל; עלייה של 30% בהוצאות ל-1.36 מיליארד שקל

כהן הזהיר כי קיימת סכנה מוחשית לקריסת רשת החשמל בחודשי הקיץ, על רקע מלאי הייצור המזערי במשק - וקרא לממשלה ולשר התשתיות הלאומיות לדאוג לקיום מלאי ייצור חשמל בהקדם. עוד קרא למפעלי התעשייה להצטרף להסדר "פסגה ניידת" ולהסדר ייצור החשמל באמצעות גנראטורים עצמאיים, כדי להסיט את הביקושים לחשמל בשעות שיא הביקוש. זאת, לשם הקטנת הסיכון לקריסת הרשת.



כהן ציין כי הוצאות התעשייה על חשמל זינקו בשליש הראשון של 2008 בכ-30% והסתכמו בכ-1.35 מיליארד שקל כ-310 מיליון שקל יותר מאשר בשליש המקביל אשתקד. לדבריו, עיקר הגידול בהוצאות נובע מעליית תעריפי החשמל' שעודכנו שבע פעמים בשנה החולפת. זאת, בעקבות התנודות במחירי הדלקים והחלטת רשות החשמל על העלאת תעריפים מיוחדת לחברת חשמל לחיזוק מצבה הפיננסי.



בעקבות העלייה הגדולה קרא כהן לממשלה לפעול לזירוז הגעת הגז הטבעי לאזורי תעשייה רבים ככל האפשר, דבר אשר יסייע להפחתת עלויות האנרגיה ולשיפור כUשר התחרות של המפעלים מול יצרנים במדינות אחרות. לדבריו, משק הגז הטבעי סובל מעיכובים מתמשכים בהתפתחותו בכל המקטעים, כמו בעיות תכנוניות במערכת ההולכה, דחיות במכרזים לאזורי חלוקת הגז, או אי מיצוי המגעים עם ספקי גז נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully