וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בשירותים הווטרינרים: ועדה תבדוק חשדות למינויים פסולים

עמירם כהן

30.6.2008 / 17:15

בכירים: המהלך יגרום לנזקים במיליוני דולרים בענף יצוא מוצרי עוף והודו



"נזקים במיליוני דולרים צפויים ליצוא מוצרי עוף והודו למדינות האיחוד האירופי וארה"ב - בעקבות הודעת שר החקלאות, שלום שמחון, כי בידיו ממצאים המחשידים את הנהלת השירותים הוטרינריים במינויים לא מקצועיים" - כך אמרו היום בכירים בשירותים הווטרינרים.



הממשלה אישרה היום את בקשת שמחון להעניק סמכויות של ועדת חקירה לועדת בדיקה פנימית שהקים השר לבדיקת התנהלות השירותים. בראש הוועדה יעמוד השופט (בדימוס) ורדי זיילר. הוועדה תבדוק מידע שהגיע לשר החקלאות, לטענתו, המצביע על חשש להתנהלות לא תקינה מנהלית ומקצועית של השירותים. זאת, בתחומים כספיים ומקצועיים ומינוי עובדים לא מקצועיים לתפקידים מקצועיים וחשד לעבירות על טוהר המידות. הוועדה התבקשה להעביר את המלצותיה לשר החקלאות עד ה-31 בדצמבר 2008.



הניסיון, שעשו שרי האוצר והחקלאות להפוך את השירותים הווטרינרים לאגף במשרד החקלאות ולבטל את האוטונומיה המנהלית שמוקנית להם מתוקף היותם יחידת סמך, נכשלה בשל ההתנגדות העזה של העובדים. השירותים הוסמכו באחרונה לאשר יצוא מוצרי עוף לשוק האמריקאי - לאחר ביקורת קפדנית שערכו נציגי משרד החקלאות והבריאות בשירותים.



גורמים בשירותים אמרו אתמול כי אין להם כל מושג על מה תערך בדיקת הוועדה ובמה חשודים העובדים.



בימים אלה עוסקים בשירותים בהכנת המערכות לביקורת של נציגי האיחוד האירופי כדי לקבל אישור לייצא לאירופה ביצים, בשר עוף ומוצרי מזון נוספים מהחי. בכירים בשירותים אמרו כי דברי שר החקלאות שקיימת סכנה לבטיחות המזון בשל פעולות ומחדלים בשירותים, תפגע בסיכוי שהאיחוד האירופי יכיר בשירותים כמוסמכים לאשר את היצוא לאירופה ולצפון אמריקה - והנזק למשק יסתכם במיליוני דולרים. נזק כבד יגרם, לדבריהם, למחלבות בוטיק המייצאות את מרבית מוצריהן לחנויות המתמחות בממכר מוצרי חלב.



במכתב דחוף ששיגרו מנהל השירותים, ד"ר משה חיימוביץ, ויו"ר ועד עובדי השירותים ליועץ המשפטי מני מזוז הם תובעים ביטול החלטת הממשלה בשל פגמים מהותיים בהליך קבלת ההחלטות שהובילו לאישורה בממשלה.



מנהל השירותים ועובדי היחידה טוענים כי מעולם לא הושמעו על ידי השר טענות כנגד העובדים וראשי היחידה, וכי מדובר בניסיון להחלטה במחטף על הקמת ועדת בדיקה ממלכתית שתפגע קשות בעבודת השירותים. עוד טונים העובדים וראשי היחידה, כי מעולם לא הוזמנו לבירור לגבי הטענות שנטענו נגדם וכי מדובר בהטעיה, הצגת מידע שיקרי והעלבת עובדי ציבור - וההחלטה על הקמת הוועדה סובלת מפגמים מהותיים.
גורמים בשירותים הוטרינריים העריכו כי אם לא תבוטל החלטת הממשלה העובדים יכריזו על עיצומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully