וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום חצי שנתי בקרנות הנאמנות: נובה סטאר עקפה את כל הקרנות עם תשואה של 96.5%

יובל מעוז

30.6.2008 / 17:17

השקעה בקרנות באסיה וטורקיה היתה ההשקעה הגרועה ביותר מתחילת השנה



בתקופה של חוסר ודאות בשווקים רבים מוצאים עצמם אובדי עצות לגבי אפיקי ההשקעה שיניבו עבורם רווחים. מי שהיה מוכן לשלם דמי ניהול גבוהים ולקחת סיכון בהשקעה בקרנות נאמנות הפעילות באופציות ונגזרים, זכו לתשואות גבוהות.



המנצחת הגדולה של קרנות הנאמנות מתחילת השנה היא קרן נובה סטאר, קרן ממונפת שהשיגה תשואה של 96.5%. הקרן עקפה את מתחרותיה בהפרש ניכר, כאשר למקום השני והשלישי הגיעו קרנות של בית ההשקעות אריגטו - אריגטו גמישה שהשיגה תשואה של 30.6% ואריגטו מניות עם תשואה של 27.4%.



על התשואה בקרן נובה סטאר ממונפת משלמים המשקיעים 5% דמי ניהול. עם זאת, אין להסתנוור מהתשואה האדירה שהשיגה הקרן, שכן התנודתיות בה רבה ומתחילת החודש איבדה הקרן 25%. הקרן משקיעה באופציות על . קרן נוספת מבית נובה סטאר השיגה תשואה גבוהה במיוחד - נובה סטאר גמישה עלתה מתחילת השנה ב-29.4%. הקרן הגמישה משקיעה 65% באג"ח ממשלתיות לא צמודות והשאר במניות ואופציות.



מי שהחליט להמר על השווקים המתעוררים באסיה ובטורקיה זכה לראות את השקעתו צוללת. את התשואה הגרועה ביותר מבין קרנות הנאמנות מתחילת השנה השיגה הקרן הלמן ויטנאם ומזרח אסיה, אשר צנחה ב-52.7%. מיד אחריה נמצאות שתי קרנות של מגדל - מגדל דקלה טורקיה עם תשואה שלילית של 43.2% ומגדל דקלה סין שנפלה ב-42.1%.



במהלך השנה האחרונה נשמעו קולות רבים הטוענים כי ההזדמנויות כיום בשווקים נמצאות באיגרות החוב הקונצרניות. לצורך השוואה, השיג מדד התל בונד 20 תשואה של 8.4% מתחילת השנה. קרנות מעטות הצליחו להכות את נקודת הייחוס הזו.



שתי קרנות של ילין לפידות השיגו תשואות גבוהות מהמדד: ילין לפידות אג"ח חברות פלוס 10, אשר השיגה תשואה של 10.4% מתחילת השנה, וילין לפידות אג"ח לא מדורג פלוס 10 עם תשואה של 9.62%. אל המקום השלישי הגיעה קרן ספרינט אג"ח מדורג ללא מניות עם תשואה של 7.15%.



עם זאת, השקעה בקרן המתמחה באיגרות חוב קונצרניות יכולה להניב גם תשואה שלילית. את התשואה הגרועה ביותר בענף השיגה קרן די.בי.אם אג"ח לא מדורג, המנוהלת על ידי מגדל שוקי הון, עם תשואה שלילית של 11.9%. מיד אחריה ניצבת גאון אג"ח המרה וחברות עם תשואה שלילית של 11.3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully