וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אמדוקס עומדת להירשם למסחר בת"א? נחתם הסכם שיתוף פעולה בין הבורסה של תל אביב לבורסת ניו יורק

טל לוי

30.6.2008 / 18:56

הבורסה: ההסכם יחזק את שיתוף הפעולה בין הבורסות ויעודד רישום כפול עם ארה"ב ואירופה



הסכם לשיתוף פעולה (MOU) בין הבורסה לניירות ערך בתל-אביב והבורסה של ניו-יורק (NYSE Euronext) נחתם הבוקר בניו יורק. על ההסכם חתמו מנכ"ל בורסת ניו-יורק, דנאקן ל. ניידראור ומנכ"ל בורסת תל-אביב, אסתר לבנון. ההסכם נועד לחזק את שיתוף הפעולה בין הבורסות בתחומים שונים, כגון עידוד הרישום הכפול בין שתי הבורסות, ייזום וקיום פעילות מקצועית וכנסים משותפים והעברת מידע. לציון חתימת ההסכם פתחו נציגות הנהלת הבורסה - לבנון יחד עם רונית הראל בן-זאב, סמנכ"לית בכירה - את המסחר בבורסה של ניו יורק.



בין המניות הישראליות הנסחרות בניו יורק ניתן למצוא את , אלון US ודלק US. מניות ישראליות אחרות, דוגמת , , , ו כבר רשומות למסחר כפול גם בישראל.



NYSE Euronext הינה היום קבוצת בורסות מרכזית בעולם, הכוללת את בורסת ניו-יורק (NYSE) שהיא בורסת המניות הגדולה בעולם, בורסת Euronext שהינה בורסת המניות הגדולה באירופה, Liffe - בורסת הנגזרים המובילה בהיקפי המסחר באירופה, ו- NYSE Arca Options, בורסת האופציות האמריקאית.



"אני מברך על ההזדמנות לחזק את קשרינו עם הבורסה של תל-אביב" מסר מנכ"ל בורסת ניו-יורק. "אנו מחויבים להצלחת שיתוף פעולה זה על מנת לייצר הזדמנויות צמיחה לשני השווקים, לחברות הנסחרות בהן, ולמשקיעים".



"חתימת ההסכם עם בורסת ניו-יורק הינו צעד נוסף בקידום הגלובליזציה של שוק ההון הישראלי, נושא שהינו ערך אסטרטגי בחזון הבורסה וחלק מרכזי בפעילותנו בשנים האחרונות" מסרה אסתר לבנון, מנכ"ל בורסת תל-אביב. "שוק ההון הישראלי הינו היום אחד השווקים המעניינים למשקיעים בינלאומיים. אנו מקווים כי ההסכם שנחתם היום ירחיב את המעורבות והחשיפה של שוק ההון הישראלי הן בשוק האמריקאי והן בשוק האירופאי.



ההסכם עם NYSE Euronext הינו ההסכם השלישי לשיתוף פעולה שחותמת הבורסה לניירות ערך בתל-אביב עם בורסות מובילות בעולם. בפברואר 2007 נחתם הסכם שיתוף פעולה עם הבורסה של לונדון, ובנובמבר אותה שנה נחתם הסכם עם נאסד"ק. ב-NYSE Euronext נסחר ה-ETF (תעודת סל) האמריקאי הראשון על מדד ת"א שהושק במאי השנה וסימולו TAV.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully