וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל איזי פורקס: מס של 35% על מסחר במט"ח לא ירסן את ירידת הדולר ורק ייצור אפליה בין משקיעים

טל לוי

30.6.2008 / 19:23

משה וסרמן: מדובר בהצעה פופוליסטית שלא תבלום את הספקולנטים הגדולים שמניעים את השוק

נכון להיום, מוטל מס של 20% על מסחר במניות ובמטבע חוץ. על פי ההצעה, יועלה המס על ההשקעה במט"ח ל-35%. "זוהי אפליה: מדוע לתת תמריץ להשקעה בניירות ערך ולהפלות את משקיעי המט"ח לרעה? מדוע להגביל רווחים?" שואל וסרמן.



איזי פורקס מפעילה חדר עסקות במט"ח אליו ניתן להתחבר באמצעות האינטרנט ולסחור בצמדי מטבעות. כך למשל, יכול משקיע להיכנס לפוזיציה המאפשרת לו להרוויח מהתחזקות הדולר מול השקל ("להמר על הדולר") - ובמידה שאכן כך קרה, הוא רושם רווח. את סכומי ההשקעה ניתן למנף (כלומר להכפיל), ופירוש הדבר כי פוטנציאל הרווח יכול לגדול בעשרות אחוזים - כמו גם פוטנציאל ההפסד. לצד איזי פורקס, פועלות בישראל חברות נוספות דוגמת מט"ח 24, אפיקס ופינוטק.



"מיסוי על רווח של 100 אלף דולר הוא חלק מהטעות בחוק: הספקולנטים הגדולים, אלה שיכולים להזיז את שער החליפין, הם קרנות גידור ומשקיעים גדולים. מס שיתחיל מסכום כה נמוך, ישפיע על משקיעים קטנים - שממילא אינה יכולים להשפיע על שוק המט"ח, שהוא השוק הגדול בעולם. אם המטרה היא להילחם בספקולנטים - נחוץ סכום גבוה בהרבה" אומר וסרמן.



"אף אחד לא רוצה להיות עבריין מס"



אחת השאלות העולות מהצעת החוק היא האם עסקיהם של חדרי המסחר ייפגעו. וסרמן סבור שהתשובה שלילית: "עברנו את המשוכה הראשונה כאשר הוטל מס על רווחי הון, וכעת מקובל שהמדינה נוטלת את חלקה מהרווחים" אומר וסרמן.



בעידן האינטרנט, יכול למעשה כל משקיע להחליט שהוא סוחר באמצעות בנק זר ולאו דווקא דרך חברה ישראלית. "מי שעושה דבר שכזה, הופך למעשה לעבריין מס, ואיש לא מעוניין להסתבך עם מס הכנסה. מי ששרד מיסוי של 20% לא יהפוך לעבריין על מס של 35%".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully