וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מאיימת להשבית את הרשויות המקומיות

חיים ביאור

30.6.2008 / 19:48

השביתה תחל ביום ראשון הקרוב, על רקע אי תשלום תוספת שכר לעובדים ברשויות. לא תיאסף אשפה מהרחובות, לא יהיה פיקוח עירוני והנדסי ולא יירשמו דו"חות חניה

ההסתדרות נערכת לממש את איומה לקיים שביתה ברשויות המקומיות החל מיום ראשון הבא. "כנס חירום" שזומן ליום חמישי השבוע בתל אביב, בהשתתפות עשרות ועדי עובדים בשלטון המקומי, יחליט על היקף השביתה. עם זאת, בימים הקרובים צפויים מגעים בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני ויו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, יחד עם הממונה על התקציבים במשרד האוצר, רם בלינקוב, בניסיון לגבש פתרון שימנע את השביתה.

במסגרת השביתה המתוכננת לא תיאסף האשפה מהרחובות, משרדי העיריות, המועצות המקומיות והמועצות האיזוריות יהיו סגורים, לא יינתנו שירותי רווחה (שירותים אלה לא ניתנים בלאו הכי במסגרת העיצומים שנוקטים העובדים הסוציאלים), לא יהיה פיקוח עירוני והנדסי ולא יירשמו דו"חות על חניה במקומות אסורים. שירותי הכבאות יפעלו במתכונת שבת מצומצמת.

בר דוד אמר שעילת השביתה היא סירוב מרכז השלטון המקומי לצרף את חתימתו להסכם שנחתם ערב פסח האחרון בין ההסתדרות לאוצר, ולפיו עובדי המגזר הציבורי, לרבות הרשויות המקומיות, יקבלו תוספת שכר בשיעור של 5%, רטרואקטיווית מ-1 בינואר 2008.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, הבהיר בימים האחרונים שהרשויות המקומיות לא ישלמו את תוספת השכר, מכיוון שההסכם אינו נוגע להן וגם מכיוון שהן במצוקה תקציבית, ללא יכולת להגדיל את הוצאות השכר שלהן. "אם האוצר סבור שעל 100 אלף עובדי הרשויות המקומיות לקבל את תוספת השכר, בסך 400 מיליון שקלים בשנה, שיעשה מעשה ויזרים לנו סכום זה, כפי שהבטיח", אמר אלדר.

גם בהסתדרות אומרים שבעת חתימת ההסכם לתוספת שכר התחייב קובי הבר, שכיהן אז כממונה על התקציבים באוצר, לשפות את הרשויות המקומיות בסכום הנדרש לתשלום התוספת לעובדים. אולם באוצר מבהירים שהמשרד אחראי רק לתשלום תוספות שכר לעובדי המדינה ולא למועסקים בגופים אחרים במגזר הציבורי, כמו הרשויות המקומיות.

בינתיים נראה כי שביתת ההסתדרות, אם תפרוץ, תקבל חיזוק מצד ראשי הרשויות המקומיות. היום קיים מרכז השלטון המקומי מסיבת עיתונאים הפגנתית מול בניין משרד האוצר בירושלים, בה הודיעו ראשי הרשויות כי החליטו לפתוח במאבק ולחסום בשבוע הבא את הכניסות לערים מרכזיות.

"אנו יוצאים למאבק שראשי האוצר לא ישכחו שנים רבות", אמר אלדר. לדבריו, השלטון המקומי זועם על כוונת האוצר לקצץ ב-2009 בתקציבי הרשויות. "בתוך שש שנים האוצר לקח מהציבור 10 מיליארד שקל, שמשמעותם פחות חינוך, פחות שירותי רווחה, פחות ניקיון ופחות תשתית", אמר אלדר. "ומה הפתרון שלהם? להעלות שוב את המיסים העירוניים. השר בר און פוגע בתושבים ולא בראשי הערים. אנו יוצאים למאבק שתכליתו למנוע מבר און להמשיך ולפגוע בציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully