וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה נגד השמצה בעד לבייב: קוראת ליוניצ"ף לשקול מחדש את החלטתה לדחות את תרומתו

סוכנויות הידיעות

30.6.2008 / 20:08

אברהם פוקסמן, מנכ"ל ה-ADL: החלטת יוניצ"ף תעניק לגיטימציה לקולות הקוראים להטלת חרם על ישראל

מה-ADL נמסר כי החלטת יוניצ"ף "מדיפה ריח של אפליה פוליטית סלקטיווית". אברהם פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אמר כי החלטת יוניצ"ף "רק תיתן לגיטימציה לאלה המבקשים להטיל חרם על מדינת ישראל ועל תומכיה".



"בתקופה שבה ילדים ברחבי העולם סובלים ממחסור חמור במזון, בטיפול רפואי, בחינוך ובסיוע, מדובר בעובדה עצובה שיוניצ"ף החליטה ליצור קווים מנחים שרירותיים ומפלים רק כדי לענות על דרישותיו של ארגון חיצוני, אשר כלל אינו מעוניין בשיפור חייהם של הילדים", אמר פוקסמן.



בשבוע שעבר הודיעה יוניצ"ף על ניתוק יחסיה עם לבייב, בעקבות חשדות לפיהם אחת החברות שבבעלותו היתה מעורבות במימון בנייה של התנחלויות בגדה המערבית. לבייב תמך ביוניצ"ף הן על ידי תרומות ישירות והן על ידי הענקת חסות למגייס תרומות אחד, לכל הפחות, למען הארגון.



לבייב הוא הבעלים ויושב הראש של חברת , המחזיקה בחברת הבנייה . הארגון "עדאללה ניו יורק", ארגון למען זכויות הערבים, טען כי החברה ביצעה בניית התנחלויות - הנחשבת ללא חוקית באו"ם. בעקבות החשדות, החליטה הקרן לא לקבל תרומות נוספות מלבייב, בטענה כי היא אינה מעוניינת בשותפים מעוררי מחלוקת.



במכתב פומבי לאן ונמאן, מנכ"לית יוניצ"ף, הביעה ה-ADL תמיהה בנוגע למועד ההחלטה וציינה כי "לקרן יש היסטוריה ארוכה של קבלת תרומות משותפים אחרים השנויים במחלוקת, בהם ארגון הסעד המוסלמי הבינלאומי (IIRO), המוגדר כארגון טרור בארה"ב בשל קשריו לאל-קאעדה".



מרכז רבני אירופה (RCE), ארגון יהודי המייצג כ-600 קהילות רבניות ברחבי אירופה, קרא אף הוא ליוניצ"ף לחזור בה מניתוק היחסים עם לבייב, בטענה כי "ארגונים מסוימים מוכנים להקריב ילדים הגוועים מרעב, רק כדי לשרת את האינטרסים הפוליטיים שלהם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully