וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה ראשונה: סל התרופות יגדל ב-2% מידי שנה

צבי זרחיה

30.6.2008 / 20:16

ההצעה הואצה כך שניתן יהיה להמשיך את העבודה עליה גם אם הכנסת הנוכחית תתפזר

מאחר שמדובר בהצעת חוק בעלות תקציבית גבוהה, הרי שדרושה תמיכה של 50 ח"כים לצורך אישורה בקריאה הראשונה. כאמור הרוב שהושג עולה על הנדרש.



עלותה של הצעת החוק, אשר הוגשה על ידי קבוצת ח"כים בראשות חיים אורון (מרצ) נאמדת ב-520 מיליון שקל בשנה. קודם להצבעה הפעילו ארגוני חולים ובריאות ולוביסטים בתחום הבריאות לחצים על הח"כים לתמוך בה.



אורון אמר לאחר ההצבעה כי הוא מקווה להשלים את חקיקתה של הצעת החוק בקריאה השנייה והשלישית בטרם התפזרות הכנסת לבחירות. לדבריו, חקיקתה של הצעת החוק תביא ליצוב סל התרופות ברמה סבירה לתקופה מתמשכת".



לדבריו, הצעת החוק תמנע את המשחק הפוליטי בגובה תקציב סל התרופות ותחסוך מאבק שנתי של ועדת הכספים לעדכון סל התרופות. כמו כן אמר אורון שהצעת החוק תגרום לכך שגובהו של סל התרופות יעודכן בהתחשב בגידול באוכלוסיה ויאפשר הכללת תרופות חדשות בסל.



בכנסת ציינו כי חשיבות האישור הוא בכך שאם הכנסת תתפזר לבחירות בטרם תתקבל לקריאה השנייה והשלישית, יהיה ניתן להחיל על הצעת החוק דין רציפות ולהמשיך את הליכי החקיקה גם בקדנציה הבאה. לפי הכללים בכנסת, כנסת חדשה יכולה להמשיך את הליכי החקיקה של הצעות חוק שהתקבלו בקריאה הראשונה בכנסת הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully