וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פתחה בחקירה נגד מפקד שירותי כבאות ירושלים בחשד ששילם למועמד אחר להסיר מועמדותו

יואב יצחק/Nfc

30.6.2008 / 20:28

לופוליאנסקי פועל לסייע לטפסר משה סויסה מקורבו

מפקד שירותי הכבאות בירושלים הינו תפקיד בכיר בעיריית ירושלים. הוא נחשב מקביל לתפקיד בכיר של ראש אגף. הוא משתתף בישיבות רגישות של המשטרה, תיאומים ביטחוניים ועוד.



מאתר Nfc נמסר כי גורמים בכירים בעיריית ירושלים ניסו לסייע לסויסה לזכות בתפקיד זה, וזאת למרות חוק חובת המכרזים, המחייב שקיפות והזדמנות שווה לכל המועמדים. אחד הגורמים שהתערבו באופן הנוגד לכאורה את החוק, הוא ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי. עמותת אומ"ץ, אליה הובא מידע זה, הגישה תלונה ובה היא דורשת לעכב את מינויו של סויסה לתפקיד, וכן היא מבקשת לפתוח בחקירה בחשד לתפירת המכרז מצד בכירים בעיריית ירושלים, לרבות ראש העירייה.



ראש העירייה אף התייצב היום בבית הדין הארצי לעבודה. הדיון התקיים במסגרת ההליך המשפטי המתנהל לעצירת המכרז. עו"ד בועז ארד טען כי האדם שראש העירייה נתן לו את חסותו, שילם כ-40,000 ש"ח לעובד עירייה אחר, כדי שייסוג מכוונתו להתמודד על התפקיד. בתגובה, התפרץ לופוליאנסקי בזעם, טען שאינו יודע דבר על הסיפור, וניסה להכפיש את עו"ד ארד.



על-פי החשד, הוצע לתשרה סכום של 10 אלפים דולר כדי שיסיר מועמדותו וייסוג מהליך משפטי שניהל בבית הדין לעבודה. סכום זה נועד לכסות לכאורה את הוצאותיו של תשרה בגין שכר טירחה שהתחייב לשלם. עוד קודם לכן, ובמסגרת הליך זה, שבו יוצג תשרה על-ידי עו"ד אלי בן-טובים, הוצא צו מניעה שמנע את מינויו של סוויסה במינוי קבע.



תשרה נענה להצעה. הוא הסיר את מועמדותו - לאחר שקיבל כמחצית מהסכום, ובכך נסללה הדרך למינויו של סויסה. מאוחר יותר, ומכיוון שלא קיבל את יתרת הסכום, הוא פנה לבית המשפט לתביעות קטנות ולאחר מכן קיבל מחוץ לכותלי בית המשפט את יתרת הסכום שהובטח לו.



עמותת אומ"ץ, הפועלת נגד מינויו של סוויסה - מחמת המעשים המיוחסים לו, טוענת, על-בסיס תצהיר שהוגש לידיה, כי משה סויסה שילם לרחמים תשרה סך של 5,000 יורו במזומן, בגין הסכמתו שלא להתמודד על התפקיד. סויסה לא שילם את יתרת חובו לתשרה, ובעקבות כך תשרה הגיש נגד סויסה תביעה לבית משפט השלום בירושלים, בה תבע את יתרת החוב.



לטענת אומ"ץ, סויסה השתמש בשרותי הכפופים לו - כבאים עובדי עיריית ירושלים, לצרכיו האישיים בעניין זה. כבאי הכפוף לסויסה, אף שימש בלדר להעברת יתרת החוב, עליה סוכם, בסך של אלפי שקלים, אשר שולמה לתשרה במזומן. עם תשלום היתרה הנ"ל ביטל תשרה את תביעתו.



המשטרה מקיימת חקירה סודית במשך יותר מחצי שנה. מלבד החשד לעבירות במסגרת המכרז, חוקרת המשטרה גם חשד לעבירות נוספות בכמה פרשות אחרות שהובאו לידיעתה.

הידיעה פורסמה לראשונה באתר Nfc


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully