וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גרוס: אובמה יוביל את ארה"ב לגירעון של טריליון דולר; התשואות על האג"ח הממשלתיות הגיעו לתחתית

סוכנויות הידיעות

30.6.2008 / 21:25

במכתב פתוח לברק אובמה, ציין גרוס כי כלכלת ארה"ב תזדקק לתמריצים נוספים בסך כ-500 מיליארד דולר

במכתב פתוח לאובמה, המבוסס על הערכתו כי אובמה יביס את המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין בבחירות לנשיאות, ציין גרוס כי כלכלת ארה"ב זקוקה לחבילה נוספת של תמריצים כלכליים, בנוסף לחבילה בהיקף של 168 מיליארד דולר שיזם ממשל בוש, במטרה למנוע את גלישת הכלכלה האמריקאית למיתון.



"הכלכלה תזדקק במהירות לזריקת מרץ נוספת של כ-500 מיליארד דולר", אמר גרוס. בפנותו לאובמה, כתב גרוס: "אתה יורש כלכלה מבוססת-נכסים שיובשה כמעט לחלוטין על ידי שיעורי ריבית הולכים ויורדים ופניות למלווים של מוצא אחרון. הממשל שלך יוביל את המדינה הזאת לראשונה לגירעון של טריליון דולר".



גרוס, תומך ותיק במפלגה הרפובליקנית, הוסיף כי כוונתו של אובמה, להטיל מסים גבוהים יותר על מנהלי קרנות גידור וחברות נפט, לא תצליח לפצות על תוכניותיו של אובמה - לקצץ את המסים המוטלים על האוכלוסיות החלשות ועל המעמד הבינוני; להעניק ביטוח רפואי לכל אזרחי ארה"ב; ולסייע לבעלי הבתים העומדים לאבד את בתיהם, בשל המשבר המחריף בשוק הדיור.



ההשקעה בציוד מכני ובנדל"ן למגורים, אמר גרוס, נפלה ב-200 מיליארד דולר מאז השיא שרשמה ב-2006. הצריכה הפרטית נמוכה ב-300 מיליארד דולר מהרמה הדרושה כדי להניע התאוששות כלכלית. כשהגירעון הפדרלי כיום כבר קרוב לרמה של 500 מיליארד דולר, לדברי גרוס, אין ספק שהוא יגיע לרמה של טריליון דולר עד 2011.



"הרפובליקנים יאשימו אותך במשך שנים, ויעניקו לך את הכינוי 'טריליון דולר אובמה', אך למען האמת, אין הרבה דברים שאתה או כל נשיא אחר יכולים לעשות בעניין", אמר גרוס, שהשווה את מצבה של ארה"ב כיום לנסיונותיה של יפאן לחדש את הצמיחה הכלכלית לאחר פקיעתה של בועת הנדל"ן היפאנית, בשנות ה-80 המאוחרות. במשך שבע שנים גדל חלקן של ההוצאות הממשלתיות בתמ"ג היפאני מ-2% ל-10%.



"גירעון תקציבי של טריליון דולר עד 2011 שקול לכ-6% מהתמ"ג - שיעור נמוך, במונחים יפאניים", הדגיש גרוס, המנהל נכסים בסך כ-128 מיליארד דולר באמצעות קרן פימקו טוטאל ריטרן. הצמיחה הגלובלית שתונע על ידי המדינות המתפתחות ועל ידי העלייה במחירי הסחורות, הוסיף גרוס, תמנע מארה"ב לגלוש למצב של דפלציה בדומה לזה שיפאן נאלצה לעבור.



בעקבות העלייה הצפויה בהוצאות הממשלתיות, העריך גרוס, צפויות תשואותיהן של האג"ח הממשלתיות בארה"ב לטווח הארוך והבינוני לעלות באופן הדרגתי בארבע השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully