וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית ליהמן ברדרס צנחה ב-11.6% לשפל של שמונה שנים בעקבות שמועות על מכירתו

אשר שכטר

30.6.2008 / 23:13

שמועות בוול סטריט גורסות כי ליהמן ברדרס עשוי להימכר במחיר הנמוך משווי השוק שלו

"אנחנו שומעים שיש אפשרות שליהמן יעבור השתלטות. בשבועיים האחרונים לא שמענו אף בשורה טובה על החברה, והערך של העסקה הפוטנציאלית עשוי לפגוע באינטרסים של בעלי המניות בליהמן", אמר מייקל נאסטו, סוחר בכיר ב-US גלובל אינווסטורס, לסוכנות הידיעות בלומברג. אנדרו גוארס, דובר ליהמן ברדרס, מסר כי מדיניות הבנק היא לא להתייחס לספקולציות.



לאחר שדיווח על הפסד של 2.8 מיליארד דולר ברבעון הכספים שהסתיים במאי - הפסד רבעוני ראשון מאז הופרד מחברת אמריקן אקספרס והונפק בשנת 94' - הפך ליהמן ברדרס למטרה נוחה עבור סוחרי שורט בוול סטריט. אתר האינטרנט של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" אף העריך היום כי ייתכן שחלק מהמשקיעים מיהרו למכור את מניית ליהמן היום - היום האחרון של הרבעון השני - במטרה להימנע מהצורך לכלול את מניית החברה ברשימת האחזקות שלהם.



ריצ'רד פולד, מנכ"ל ליהמן ברדרס, התייחס בשבוע שעבר לשמועות לפיהם הבנק מחפש רוכש ואמר כי הוא אינו מעוניין להימכר. עם זאת, ציין פולד כי "אנחנו חברה ציבורית, ואם מישהו יגיע עם מודל שלדעתנו יוכל להיטיב עם בעלי המניות יותר מהמודל העסקי הנוכחי שלנו, תהיה לי מחויבות לקחת את הצעתו לבעלי המניות".



מאז תחילת השנה נפלה מניית ליהמן ב-69%, לאחר שהבנק הזהיר כי ירשום הפסד רבעוני בסך מיליארד דולר - פי עשרה מתחזיות האנליסטים באותה עת - והודיע על גיוס של 6 מיליארד דולר במניות.
מאז קריסתו של בנק ההשקעות בר סטרנס בחודש מארס, גברו החששות גם לגבי עמידותו של ליהמן. מאז תחילת השנה נאלץ ליהמן לקצץ את כוח העבודה שלו בכ-10%, ואנליסטים מעריכים כי בהיעדר שיפור קיצוני במצבו העסקי הוא ייאלץ להימכר לבנק גדול יותר או להרחיב את הקיצוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully