וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DSPG מכה את תחזיות האנליסטים עם הכנסות של 35 מיליון דולר - שיא לרבעון שלישי

גיא ימין

22.10.2001 / 23:34

עוקפת בקלילות גם את ההערכות לגבי השורה התחתונה, עם רווח נקי של 6.9 מיליון דולר; מנכ"ל החברה: "פיצול עסקי רישוי התוכנות - בקרוב"

מאת גיא ימין

התוצאות שמציגה היום די.אס.פי.ג'י הן יוצאות דופן בסביבה המקרו כלכלית הנוכחית. מספר בתי השקעות מכובדים מכסים את המניה, ומה שמשותף לכולם הוא החטאת התחזיות. והכוונה היא, לשם שינוי, לא לחברה שמפספסת בגדול את ההערכות המוקדמות בעודה מפחיתה את היעדים לרבעונים הקרובים, אלא לחברה שפשוט עקפה את התחזיות בסיבוב.

את הרבעון השלישי מסיימת DSPG עם הכנסות של 35 מיליון דולר. לשם השוואה, ממוצע האנליסטים ניבא לחברה הכנסות של כ-30 מיליון דולר, כשבתי השקעות פסימיים יותר לגביה, כמו UBS ורבורג, אף ציפו לרמת הכנסות נמוכה מכך. הכנסות אלה מבטאות עלייה של 21% לעומת הרבעון המקביל, וצמיחה של 33% לעומת הרבעון השני. למעשה, הכנסות אלה הן הגבוהות ביותר מאז ומעולם שמציגה החברה ברבעון שלישי, החלש באופן מסורתי אצלה.

אלי איילון, מנכ"ל DSPG, אמר בתגובה לדו"חות כי התוצאות המשופרות לעומת התחזיות משקפות את הצלחת מוצר ה-900 MHz Narrow Band שלה לעיבוד אותות דיגיטליים שהחברה החלה לשווק ברבעון השני של השנה. איילון הוסיף כי במהלך הרבעון השלישי החלה החברה למכור רשיונות למוצר ה-ReakLite שלה לתאגיד אמריקאי המעורב בפיתוח מוצרי סלולר לדור השלישי, וכי היא החלה לשווק מוצר חדש לשוק המצלמות הדיגיטליות.

DSPG גם היכתה את התחזיות בשורה התחתונה. החברה דיווחה על רווח נקי של 6.9 מיליון דולר, המיתרגם לרווח של 25 סנט למניה, בעוד ממוצע האנליסטים היה לרווח של 22 סנט למניה. רווח זה, עם זאת, נמוך עדיין מזה שהחברה נהנתה ממנו ברבעון המקביל - 29 סנט למניה.

החברה, המייצרת רכיבים דיגיטליים לשיפור השמע במערכות טלפוניה, החליטה כבר לבצע ספין אוף של עסקי רישוי התוכנה שלה, והיום מודיע איילון כי רשויות המס בארצות הברית החליטו שלא לחייב את עסקת הפיצול במס.

במקביל, אמר סמנכ"ל הכספים של החברה, משה זלניק, כי במהלך הרבעון השלישי DSPG קנתה 40 אלף ממניותיה במחיר ממוצע של 20.8 דולר למניה. מחיר המניה היום הוא 22.3 דולר, כך שבחישוב מהיר ניתן לראות כי לחברה רווח "על הנייר" של 64 אלף דולר. DSPG יכולה היתה להרשות זאת לעצמה, שכן היא מסיימת את הרבעון עם קופה שמנה של 26.9 מיליון דולר.

בבית ההשקעות מריל לינץ' הביעו לאחרונה דאגה מכך שתלותה של החברה בשוק האמריקאי עשויה להכביד על תוצאות הרבעון הרביעי, אך החברה לא הורידה את התחזיות לרבעון זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully