וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה במגעים להקמת 11 תחנות כוח בהודו

יורם גביזון

1.7.2008 / 7:05

המשא ומתן מתנהל עם יזם פרטי שקיבל זיכיונות להקים את התחנות. ההשקעה בכל אחת מהתחנות צפויה להגיע לעשרות מיליוני דולרים

דלק תשתיות מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, מנהלת משא ומתן להקמת 11 תחנות כוח בהודו. המשא ומתן מתנהל עם יזם פרטי שקיבל זיכיונות להקים את תחנות הכוח ושמחזיק בהסכמים ארוכי טווח למכירת חשמל לחברות פרטיות. דלק תשתיות צפויה להשקיע 8 מיליון דולר בתשלום ליזם עבור החזר הוצאות התכנון, וההשקעה בהקמת כל אחת מתחנות הכוח צפויה להגיע לעשרות מיליוני דולרים. ככל הנראה תחזיק קבוצת דלק באמצעות דלק תשתיות ב-50.01% ממניותיה של חברה משותפת לה וליזם המקומי.

דלק תשתיות הקימה ב-2006 את תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל לצד מתקן ההתפלה באשקלון. החברה מעורבת במתקן באמצעות אחזקתה (50%) בחברת הנדסת התפלה, שהיא בעלת 50% ממניות חברת VID שהקימה ומפעילה אותו. דלק תשתיות הודיעה בתחילת 2008 על כוונתה להקים תחנת כוח בטכנולוגיה של קוגנרציה (ייצור משולב של חשמל וקיטור) בהספק של 48 מגה-ואט חשמל ו-60 טונה קיטור עבור מפעל נילית שבאזור התעשייה רמת גבריאל במגדל העמק. העלות המוערכת של הקמת תחנה זו היא 46 מיליון דולר.

דלק תשתיות, המנוהלת על ידי סילביו וויטיניג, החלה לפעול גם בשוק האנרגיה בברזיל. החברה מחזיקה ב-35% ממניותיה של קבוצה שמקימה תחנת כוח שהספקה 140 מגה-ואט בעלות של 50 מיליון דולר בגואינה שבברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully