וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשביר לצרכן ייקנס ב-150 אלף שקל

רינה רוזנברג

1.7.2008 / 13:18

חרג מהבטחותיו לגבי מחירים שפורסמו על ידיו בחוברת מבצעים לראש השנה. בנוסף, לא הציגה הרשת מחירים בחלונות הראווה כנדרש בחוק

קנס בסך 150 אלף שקלים הוטל על המשביר לצרכן החדש בגין אי קיום הבטחות במבצעי מכירות תוך הטעיית צרכנים וחריגות בהצגת מחירים בחלונות הראווה. לפי כתב האישום שהוגש על ידי משרד התמ"ת, המשביר לצרכן החדש חרג מהבטחותיו לגבי מחירים שפורסמו על ידו בחוברת המבצעים, לרעת הצרכנים. בנוסף, לא הציגה הרשת מחירים בחלונות הראווה כנדרש בחוק הגנת הצרכן. כמו כן בבדיקת מחירים שערך משרד התמ"ת נמצאו פערים לרעת הצרכן בין ההנחות והמחירים המובטחים על גבי המוצרים שנמכרו בחנות לבין אלו שהופיעו בסופו של דבר בקופה.

בנוסף לקנס בסך 150 אלף שקלים הטילה שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה דבורה עטר גם התחייבות על סך 150,000 שקלים על הרשת. עוד הטילה השופטת קנס של 5,000 שקלים על מנהלת תחום הקוסמטיקה ו-2,000 שקלים על מנהלת הסניף ברחוב ז'בוטינסקי בראשון לציון.

מכתב האישום עולה כי רשת המשביר לצרכן החדש פרסמה חוברת מבצעים לקראת ראש השנה 2006 בו הציעה ערכת איפור של ג'יד במחיר מוזל של 90 שקלים במקום 180 שקלים, אך כשהצרכנים הגיעו לחנויות הרשת וביקשו לרכוש את הערכה שפורסמה בתמונה שבחוברת המבצעים, הם גילו כי המחיר של 90 שקלים שפורסם התייחס בפועל לערכת איפור קטנה יותר, ואילו ערכת האיפור הגדולה שהופיעה בתמונה שבחוברת נמכרה בחנויות הרשת במחיר של 239 שקלים (במקום במחיר של 420 שקלים).

באחת מחוברות המבצעים שצירפה הרשת לעיתוני יום שישי בשנת 2007, היא ציינה הסתייגות בעניין המבצעים, שלמעשה נוגדת את הוראות חוק הגנת הצרכן. בהסתייגות נכתב כי במקרה של הבדל בין המחיר שפורסם למחיר בחנות - המחיר בחנות הוא הקובע. לטענת משרד התמ"ת, הסתייגות זו רוקנה מכל תוכן את ההבטחות לגבי המחירים המוזלים שפורסמו בחוברת המבצעים, ובנוסף לכך הוראות חוק הגנת הצרכן קובעות כי במקרה של הפרש בין המחיר המובטח לצרכן לבין המחיר הנדרש בחנות בפועל - המחיר המחייב בסופו של דבר את הצרכן יהיה זה הנמוך יותר.

מחיר אחד על המוצר - ואחר בקופה

בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן קיימת חובה להציג מחירים בחלונות הראווה על גבי כל פריט ופריט בצורה ברורה ונראית לעין. מכתב האישום עולה כי מבדיקת מחירים שנערכה על ידי מבקרת משרד התמ"ת בחנות הרשת ברחוב ז'בוטינסקי בראשון לציון נמצא כי בחלונות הראווה הוצגו פריטים רבים ללא הצגת מחיר על גבי המוצרים עצמם. החנות הסתפקה בשלטים שהוצגו בתוך חלונות הראווה המפרטים את מחירי המוצרים. בנוסף העלתה הבדיקה כי היה הבדל לרעת הצרכן בקרם רחצה שנמכר בקופה במחיר של 19.99 שקלים במקום מחיר של 16.66 שקלים, שהיה רשום על גבי המוצר.

"קיים עניין ציבורי רב שרשתות ובעלי חנויות יקפידו הקפדה יתרה על הצגת מחירים ברורה כנדרש בחוק, ויקיימו את מבצעי המכירות באותם מחירים המובטחים הן בפרסומים השונים והן בחנויות עצמן ככתבם וכלשונם וללא חריגות לרעת הצרכנים", אומרת תובעת משרד התמ"ת, עו"ד טלי קינן. לדבריה קיימת חשיבות רבה בכך שהחנויות והרשתות לא יצרו רושם של מחירים זולים יותר משהנם בפועל, ולא יטעו בכך את הצרכנים בבואם להחליט לגבי ביצוע רכישה מכל סוג שהוא.

דוברת רשת המשביר לצרכן מסרה כי המקרים בגינם הוגש כתב האישום נבעו מטעויות שנעשו בתום לב וטופלו לאלתר. במקרים של הקטלוגים שפורסמו - רשת המשביר לצרכן דאגה לפרסם מודעת תיקון מייד עם גילוי הטעות בעיתונות היומית. כמו כן, חשוב לציין כי המקרים המדוברים ארעו לפני כשנה-שנתיים ומאז ועד היום הסיקה הרשת מסקנות והופקו לקחים, להמשך פעילויות הרשת לטובת קהל לקוחותיה.

רשת המשביר לצרכן מדגישה כי היא רואה לנגד עיניה את טובת הצרכן ואמונה על הגנתו. בעקבות המקרים המדוברים, ערכה ותמשיך לערוך רשת המשביר לצרכן ימי עיון והדרכות מקצועיות למנהליה ועובדי הסניפים, ואף ביקשה סיוע ושיתוף פעולה ממשרד הממונה להגנת הצרכן, וכך תמשיך לפעול.

עוד ציין המשביר החדש לצרכן, כי הקנס אשר הוטל עליה ועל מנהליה נעשה לאור הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים, ולאחר ששקל משרד התמ"ת וקיבל את העובדה כי לא הוגשו כתבי אישום קודמים נגד הרשת וכן הפעולות בהן היא נוקטת כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully