וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר המלון נקבע לפי גובה צווחות הילדים

רותם שטרקמן

2.7.2008 / 11:32

נופש באילת הוא דרך יעילה להעסקת הילדים בחופש הגדול. אבל כשכל המדינה נוסעת ביחד - המחירים מתאימים עצמם לביקוש העולה

החופש הגיע, והשאלה הגדולה היא מה לעשות עם הילדים כל כך הרבה ימים? זו שאלה קשה, שהתשובה עליה לא תמיד מספיק מוצלחת.

נופש באילת הוא בכל זאת אחד הפתרונות המקובלים להעברת שבוע עמוס פינוקים. הבעיה היא שרוב הציבור נע על אותו לוח זמנים כמעט, כך שמלבד החום והנסיעה המייגעת אתה מוצא עצמך יחד עם כל העדר, ועם מחירים שעולים בדיוק בתאריך שמתאים לך.

ככה זה עם כלכלה. כאשר הביקוש עולה, גם המחיר מטפס. היצע חדרי המלון באילת הרי קבוע על פני טווח קצר, וכך גם העלויות של בתי המלון, כך שבמקרה זה מה שמשפיע על המחירים הוא רק הביקוש.

כיום ובמהלך כמעט שלושת השבועות הקרובים, שאמנם הם ימי החופש גדול, אבל רוב ילדי בית הספר מאופסנים בקייטנות והגנים הפרטיים עדיין פועלים כסדרם - המחיר נמוך יחסית. רק 1,940 שקל ללילה. מחיר זה מותנה בהזמנת שלושה לילות ואז הלילה הרביעי יהיה בחינם. אם כך, דיל של ארבעה לילות לשני הורים ושני ילדים בדן אילת (עד ה-19/7) יעלה 5,820 שקל.

עשרים הימים שבאים לאחר מכן (בין ה-20/7 ל-9/8) מאופיינים בסיומן של חלק מהקייטנות ובהתמעטות הפתרונות האחרים. לכן יותר משפחות יעדיפו להדרים לאילת בתזמון זה ומחירו של לילה בדן אילת עולה ב-27% ל-2,464 שקל. דיל של שלושה לילות ולילה רביעי בחינם יעלה כבר 7,392 שקל.

התקופה הבאה היא שיא החופש, מה-10/8 ועד ה-27/8, ולכן היא גם היקרה ביותר. אחרוני הגנים כבר נסגרו הסבתות בלי אוויר והדודים סחוטים. במצב זה יעלה לילה למשפחה 3,070 שקל, ועבור אותם ארבעה לילות באילת הם ייאלצו להיפרד מ-9,210 שקל. בעבור אותו מוצר, חודש מאוחר יותר הם ישלמו כמעט 60% יותר.

סוף השבוע האחרון של אוגוסט זול יותר. הסיבה לכך היא שאלה הימים שמתחיל לחץ החזרה לבתי הספר והגנים. אילת מתחילה להנטש והמחיר ללילה יורד ל-2,700 שקל. גם המתנה (לילה בחינם) גדולה יותר, שכן היא מתקבלת עם הזמנת מינימום של שני לילות ולא שלושה. בסך הכל יעלה סוף השבוע האחרון של אוגוסט 5,400 שקל.

המחירים של ספטמבר עדיין לא נקבעו ברשת דן אולם ברור שלפחות עד החגים המחירים נופלים דרמטית. למי בכלל יש עוד כוח לצאת לנופש כאשר המסגרות החינוכיות מתפקדות.

גם שיטוט באתר יד 2 בו ניתן לרכוש נופשים באילת בניצול יחידות הנופש של קלאב הוטל - מצביע על אותה התנהגות מחירים. סוויטות לשבוע ביולי אפשר למצוא בפחות מ-3,000 שקל, בתחילת אוגוסט בין 3,000 ל-4,000 ואילו בסוף אוגוסט יעלה שבוע 5,000-4,500 שקל. בספטמבר המחיר יורד בחזרה ל-2,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully