וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך לצלול: נסגר ברמה של 3.28 שקלים

טל לוי

2.7.2008 / 16:16

המטבע האמריקאי ממשיך להתרסק לעומת השקל. איבד היום עוד 1.6% מול השקל. מתחילת השנה איבד הדולר 14.6% לעומת השקל

שום דבר לא מצליח לעצור את הדולר שממשיך לאבד גובה במהירות: המטבע האמריקאי איבד היום 1.618% ושערו היציג נקבע על 3.284 שקלים בלבד. מתחילת השנה, איבד הדולר 14.6% לעומת השקל. הדולר החל לצנוח אתמול בערב במהירות וכעת נראה שמגמה זו נמשכת. ל-TheMarker נודע כי הבנקים הזרים HSBC לונדון ו-RBC הם שמכרו אתמול דולרים בסכומים גבוהים וכי מרבית המוכרים כיום הם שחקנים מקומיים.

"בנקים זרים מכרו אתמול דולרים בסכומים גבוהים. המכירות הגיעו מכמה ערוצים והתחושה היא שמדובר בכסף אמיתי שנכנס ולא כסף שמגיע ממניעי ספקולציה בלבד", אומר מנהל המסחר בחדר העסקות בבנק דיסקונט, מישל מזרחי.

לדברי מזרחי, בימים אלה מתנהל שוק המט"ח בצורה טכנית מאד וכאשר שער החליפין לא מצליח לשבור רמת התנגדות כלפי מעלה, הוא פשוט מתרסק. כך למשל רמה של 3.43 שקלים, היתה רמה טכנית חזקה וכשהדולר לא הצליח לחצותה, הוא פשוט קרס והגיע לרמות הנוכחיות. "בימים האחרונים נכנס מספיק כסף שהוריד את שער הדולר ובינתיים אנחנו לא רואים קונים בשוק ולכן הדולר ממשיך לרדת והוא יכול גם להגיע לרמה של סביב 3.23 שקלים" אומר מזרחי.

על אף שמדובר בכסף שאינו ספקולטיווי, מזרחי מעריך כי חלק מהדולרים נקנו לפני כשבוע בעקבות הדיווחים על תקיפה ישראלית אפשרית באיראן. כעת, לאחר ההערכה המחודשת, יש מי שמוכר את הדולרים שקנה ובעצם סוגר את הפוזיציה הזו.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully