וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: צפויים פיטורים נוספים בהיי-טק הישראלי

גיא גרימלנד

2.7.2008 / 12:14

כך מעריכים 96% ממנהלי ההון סיכון בישראל סבורים, לפי סקר שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר

את עומק המשבר בהיי-טק עמוק ניתן ללמוד מסקר VC Indicator הרבעוני שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר בשבועיים האחרונים בקרב אנשי קרנות הון סיכון.
96% ממנהלי ההון סיכון בישראל סבורים כי צפויים פיטורים נוספים בתעשיית ההיי-טק הישראלית לנוכח המשבר הכלכלי. 75% מהמנהלים סבורים כי הפיטורים יהיו מוגבלים בהיקפם, ואילו 21% מהמנהלים צופים כי נהיה עדים לגל פיטורים נרחב. "המשק הישראלי לא יצליח לחמוק לחלוטין מהשפעות המיתון בארה"ב והירידה בשער הדולר, אבל נראה כי תעשיית ההיי-טק, שמוצריה אינם רק מוטי מחיר, תצלח את המשבר ללא פיטורים המוניים", אמר רו"ח אשר מכלוביץ', ראש מגזר הטכנולוגיה, המדיה והתקשורת ב-Deloitte בריטמן אלמגור זהר.

72% ממנהלי ההון סיכון סבורים כי ישראל מצויה במיתון כלכלי כבר עתה, אף על פי שהמדדים הכלכליים הרשמיים טרם משקפים זאת. 55% מהמשיבים לסקר סבורים כי המצב הכלכלי בישראל יורע בחצי השנה הקרובה. 62% מאנשי ההון סיכון מעריכים כי שוק ההנפקות הראשוניות בנאסד"ק לא ייפתח מחדש לפני סוף 2009. 39% ממנהלי ההון סיכון אמרו במסגרת הסקר כי קיים מחסור משמעותי באפשרויות מימון לחברות בשלבים מאוחרים.

מכלוביץ' מציין כי "במחצית הראשונה של 2008 לא הנפיקה ולו חברה ישראלית אחת בנאסד"ק. גם מספר ההנפקות הראשוניות של חברות אמריקאיות מגובות הון סיכון נמצא בשפל של חמש שנים. מכיוון שקשה להנפיק, יותר חברות יחפשו להירכש במקום להנפיק. חברות שכן ימתינו להזדמנות להנפיק יזדקקו למימון נוסף, והצורך בקרנות שיממנו חברות בשלבים מאוחרים גדל".

על פי הסקר, שני שלישים מאנשי ההון סיכון סבורים כי שוק הקלינטק הוא בועתי במידת מה. בד בבד, 74% מהם צופים כי נראה עלייה במספר עסקות ההשקעה של קרנות הון סיכון בחברות קלינטק בחצי השנה הקרובה. "אין ספק כי קלינטק הוא תחום הצומח במהרה, אבל ייתכן כי הציפיות בשוק הן קצת מוגזמות והמשקיעים צריכים לשים לב לשוויים לפיהם מתבצעות השקעות בחברות בתחום", אמר מכלוביץ'.אנשי ההון סיכון צופים גם עלייה ניכרת במספר עסקות ההשקעה באינטרנט והתוכנה. 42% צופים עלייה במספר עסקאות ההשקעה באינטרנט ו-39% צופים גידול במספר העסקות בתחום התוכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully