וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשוק בקבוקי התינוקות מסירים את הכפפות

שמרית סלע

3.7.2008 / 9:55

יצרנית בקבוקי התינוקות כמיפל למתחרה גולדן הארט: תפסיקו לשווק באמצעות פרסום כי יש בקבוקים אחרים עם חומר מסרטן

חברת גולדן הארט, יצרנית בקבוקי התינוקות הארט, קיבלה מכתב מעורכי הדין של חברת כמיפל, יצרני בקבוקי אוונט, המבקשים בתקיפות לסגת מאסטרטגיית הפרסום שלה הטוענת כי חומר הביספנול A המצוי בבקבוקי תינוקות מסרטן, כך נודע ל-TheMarker.

בפרסומת לבקבוקי הארט שפורסמה בעיתונים "המודיע", "יתד נאמן" ו"משפחה", השייכים למגזר החרדי, הובאה כתבה שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" ביולי 2003 שכותרתה "חומר מסרטן בבקבוקים", ולצדה טענת החברה כי בקבוקי הארט לא מכילים חומר זה. כמיפל טוענים כי פרסום מודעה זו עומד בניגוד להחלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב מינואר 2005, שהוציא צווי מניעה האוסרים על חברת פרומדיקו, המייצרת את בקבוקי התינוקות בי פרי, לפרסם פרסומים הכוללים שימוש בכתבה מ"ידיעות אחרונות". בהחלטה זו נאסר פרסום שישתמע ממנו כי הוכח קשר בין שימוש בבקבוקי תינוקות פוליקרבונט ובין הסיכון ללקות בסרטן.

גולדן הארט הגיבה לפניית המתחרים והפנתה את כמיפל לכתבה שפורסמה בערוץ 10 באפריל השנה, שבה פורטו מסקנות מדו"ח ביניים שפירסם משרד הבריאות האמריקאי בעקבות מחקר שערך בנושא, לפיו "קיים חשש להשפעות נוירולוגיות והתנהגותיות בעוברים, בפעוטות ובילדים". עוד נאמר בכתבת ערוץ 10 כי בשל השימוש בבקבוקים קיים חשש גם לנזק עתידי בדמות סרטן הערמונית, סרטן השחלות או סרטן השד. גולדן הארט ציינה במכתבה לכמיפל כי "לאור פרסום זה, ופרסומים נוספים שפורסמו באחרונה, פנייתכם מסתמנת כתמוהה".

הכימיקל ביספינול A נועד להפוך את הבקבוקים מפלסטיק לשקופים. למרות דו"ח הביניים, בכיר במינהל התרופות והמזון האמריקאי אמר לפני כשבועיים כי מוצרים המכילים את ביספינול A בטוחים לשימוש. בישראל עוקבים אחר המחקרים האמריקאיים, אך עדיין לא התקבלו המלצות רשמיות. עם זאת, משרד הבריאות הורה להחליף את הבקבוקים כל שנה ולזרוק בקבוקים סדוקים או פגומים כדי למנוע זליגה של החומר הכימי למזון.

חמוטל יצחק, מנכ"לית משותפת בגולדן הארט, התייחסה לטענות כמיפל ואמרה כי "לאורך כל הדרך, גם כשנושא ביספינול A לא היה בכותרות וגם כשהיה ספק אם יש קשר ישיר בין החומר לנזקים בריאותיים, בחרנו לא לקחת את הסיכון על חשבון ילדינו, כי בריאותם מעל לכל, כמובן שגם הרבה מעל לכל אינטרס מסחרי. חברת הארט מבוססת על ערכים של אמת צרכנית ואמת בפרסום ואנו מקפידים ליישם ערכים אלה בכל אחד ואחד ממוצרינו הקיימים ובמוצרים עתידיים שנשיק לרווחת הציבור".

מכמיפל נמסר: "אין אנו מגיבים על נושאים בהליכים משפטיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully