וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מחיר חבית נפט מעל 145 דולר

מיכל רמתי

3.7.2008 / 23:14

הדיווחים התכופים על תקיפה באירן והחשש כי הביקוש לנפט יגדל הביאו את מחירי הזהב השחור לשיא חדש. השבוע, התחזק מחיר הנפט ב-3.6%

מחיר הנפט הגולמי המשיך להתחזק היום, ונסגר לראשונה מעל לרמה של 145 דולר לחבית לאחר העלאת ריבית באירופה. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 145.29 דולר לחבית, עלייה של 1.1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. עד כה השבוע, התחזק מחיר הנפט הגולמי ב-3.6%. מחר יתקיים אך ורק מסחר אלקטרוני בחוזים על הנפט הגולמי לרגל יום העצמאות האמריקאי.

מחיר הנפט חצה היום לראשונה רמה של 145 דולר לחבית, ורשם שיא תוך יומי של 145.85 דולר לחבית בשל חששות כי הביקוש לנפט ממשיך לצמוח, וכי סין צפויה לצרוך כמות שיא של נפט בשל האולימפיאדה שתתקיים בה בקיץ. החששות מפני עימות בין ישראל לאירן המשיכו להעיב על שוקי הנפט. עם זאת, העלייה החדה בתחילת היום התמתנה בהמשכו לאחר פרסום דו"ח התעסוקה האמריקאי. הירידה במספר המשרות בארה"ב - סימן נוסף להאטה בצמיחה הכלכלית של הכלכלה הגדולה בעולם - הגדילה את ההערכות כי הביקוש לנפט בארה"ב צפוי להיפגם.

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) העלה היום את הריבית בגוש היורו מ-4% ל-4.25% לאחר שמדד המחירים לצרכן ב-15 מדינות הגוש זינק ב-4% בחודש יוני לעומת יוני 2007 - העלייה החדה במדד מזה 16 שנים וכפול משיעור היעד של הבנק המרכזי - בעקבות העלייה במחירי המזון והאנרגיה.

רוסיה: המחיר יאמיר ל-150 דולר לחביית

ביום רביעי ננעל מחיר הנפט בשיא סגירה של 143.57 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שמשרד האנרגיה האמריקאי הודיע כי מלאי הנפט בארה"ב נמוך יותר כיום ב-15% מכפי שהיה ביולי 2007, לאחר שנפל ב-2 מיליון חביות בשבוע שעבר.

נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, העריך היום כי מחירי הנפט יגיעו ל-150 דולר לחבית, והוסיף כי מחירי הנפט הגבוהים צפויים להוביל להאטה בצמיחה העולמית. סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) הזהירה אתמול כי ייתכן שהיצע הנפט העולמי לא יעמוד בביקוש הגובר לאנרגיה. בדו"ח שפירסמה העריכה IEA כי יכולתן של המדינות החברות בארגון אופ"ק להגדיל את התפוקה תלך ותצטמצם עד שנת 2013 ותקשה על הארגון, האחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמית, להגדיל את תפוקת הנפט לנוכח העלייה בביקוש העולמי. IEA גם הזהירה מפני טלטלה נוספת במחירי הנפט וציינה כי המחירים אינם צפויים לרדת מרמתם הנוכחית בחמש השנים הקרובות.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט
  • חבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully