וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: רמת הסיכון בשוק המניות המקומי גבוהה

יעל פולק

4.7.2008 / 8:46

להערכתו, המדדים המובילים צפויים להיפגע. בנק לאומי: התרחבות פער הריביות מול השוק האמריקאי יביא להתחזקות נוספת של השקל

ביחידת המחקר של בנק הפועלים מתייחסים הבוקר לשוק המניות. ומזהירים כי "רמת הסיכון בשוק המקומי גבוהה. בטווח הקרוב השוק עלול לסבול מחוסר וודאות שעלול להקרין לרעה על המדדים המובילים". בין הגורמים השליליים אותם מונים בפועלים: "החשש מפני המשך ההאטה הגלובלית, בעיקר בארה"ב, שעלולה לפגוע גם בביצועי המשק המקומי; המשך התייקרות חומרי הגלם, בעיקר נפט, צפויה לפגוע ברווחיות החברות ובביקושים הצרכניים; העלייה בסביבת האינפלציה צפויה לגרור הוצאות מימון בחברות רבות, והתיסוף בשקל צפוי להשפיע על חברות שונות בהתאם לאופי ולמידת חשיפתן".

בפועלים ממליצים בשל כך להתמקד במניות הערך הגדולות, בעדיפות לענפים דפנסיביים כתקשורת ואנרגיה, ובכל מקרה מציעים להחזיק במרכיב מנייתי נמוך בתיק. לגבי שוק האג"ח ממליצים בפועלים לממש את ההשקעה בשחרים הקצרים לטובת גילונים ומק"מים, ובשחרים ארוכים במינון נמוך. בבנק ממשיכים להמליץ על ההשקעה בגילון 817 ובאג"ח קונצרניות בדירוגים גבוהים. בהתייחסם לשוק המט"ח ממליצים בפועלים להחזיק מט"ח בתיק בשיעור של 10%, תוך פיזור בין מטבעות כגון דולר, יורו והיואן, שמהווה משקל נגד לחששות מפני העמקת משבר האשראי.

גם בבנק לאומי צופים כי "בטווח הקצר צפוי המסחר בשוק המניות המקומי להמשיך ולהתאפיין בתנודתיות רבה תוך קורולציה עם השווקים הבינלאומיים". בבנק ממליצים ללקוח אשר מעוניין בנזילות ואשר משקיע לטווח הקצר, להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים הדפנסיביים. בלאומי מייחסים המלצה זו להשפעה הצפויה להאטה העולמית, להמשך התיסוף בשקל ולסביבה האינפלציונית הגבוהה במשק שתשפיע על התוצאות אותן יציגו החברות.

בהתייחסם לשוק האג"ח מסבירים בלאומי כי "בשל הלחצים האינפלציוניים הקיימים במשק המקומי, כיום ישנה עדיפות לרכיב האג"ח הצמוד על פני זה השקלי. ההשקעה באפיק הצמוד לטווח בינוני (מח"מ של 3-7 שנים) מעניינת. באפיק השקלי קיימת עדיפות להשקעה באג"ח בעלות טווח קצר לפדיון (מח"מ של עד שנתיים). רמת הסיכון הטמונה בהשקעה באג"ח הקונצרניות עודנה גבוהה, לפיכך מומלץ להתמקד בהשקעה באג"ח מדורגות".

לגבי שוק המט"ח מציינים בלאומי כי "פער הריביות השורר בין המשק המקומי לזה האמריקאי וההתרחבות שעשויה לחול בו, בשילוב עם חולשתו של הדולר בעולם, יתמכו במטבע המקומי בטווח הקצר. עם זאת, השינוי שחל בכללי המשחק עם רכישות המט"ח שביצעו משרד האוצר ובנק ישראל עשוי להיות גורם ממתן למגמה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully